دبیر کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مداخلات دولت در حوزه اقتصادی، وجود قوانین دست و پا گیر، تعدد مقررات و وجود مشکلات در بازار پول و سرمایه از موانع موجود در مقاومتی شدن اقتصاد کشور است.

"حجت‌الله هاشم‌بیگی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پس از ابلاغیه "مقام معظم رهبری" در بهمن ماه سال گذشته اظهار داشت: پس از ابلاغ این سیاست‌ها در قالب 24 بند، دیگر مسئولان از جمله رئیس‌جمهور دستورات لازم را جهت اجرایی شدن ابلاغ کردند و نهادهای مختلف از معاونت ریاست‌جمهوری تا نظارت راهبردی و برنامه ریزی ملزم به اجرایی شدن آن شدند.

هاشم بیگی ادامه داد: گرایش به سمت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد، اما زمان برای اندازه‌گیری موفقیت در عملی شدن آن زودهنگام است و نمی‌توان از هم‌اکنون زمان خاصی را برای آن در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه دولت عزم اجرایی شدن این سیاست‌ها را در خود دارد، گفت:  با اتحاد، عزم ملی، مدیریت جهادی و ایثارگری می‌توان به هدف مشترک در این راستا دست پیدا کرد.

هاشم‌بیگی درباره راهکار اجرایی اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: بندهای 24 گانه این سیاست‌ به عنوان یک دستورالعمل مشخص اجرایی برای ما به حساب می‌آید که در صورت اجرایی شدن آن می‌توانیم در راستای پیاده‌سازی این سیاست‌ها موفق باشیم، اما تحقق آن بستگی به موارد مختلفی دارد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موانع موجود در اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تصریح کرد: مهمترین مانع در این مسیر دولت است، چرا که اندازه مداخلات دولت در حوزه اقتصادی مشخص نیست و در هر اموری اقدام به دخالت می‌کند.

وی افزود: وجود قوانین دست و پا گیر، تعدد مقررات و وجود مشکلات در بازار پول و سرمایه از دیگر موانع موجود در این مسیر است.

هاشم‌بیگی ادامه داد: دولت‌های مختلف با روی کارآمدن به قدرت، سیاست‌های کلی را فراموش و هر دولتی در یک راستا حرکت می‌کند، این در حالیست که ما سیاست‌های کلی نظام و سند چشم‌انداز 1404 را پیش ‌وی خود داریم و بی‌توجهی به این سیاست‌ها یکی از موانعی شده که نتوانستیم مسیر درست را تشخیص دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار