فرمانده مرزبانی استان هرمزگان جزئیات طرح ظفر که به مدت 5 روز در سطح استان به اجرا در آمد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ احمد دادستانی امروز صبح در ساختمان فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان در نشست مطبوعاتي عنوان كرد: در جهت برخورد با قاچاقچیان در ابتدای هفته گذشته طرح منطقه ای ظفر یک به مدت پنج روز که دو روز اول آن به طور مخفی که برای شناسایی و اطلاع از شگردهای قاچاقچیان صورت پذیرفت و از روز یکشنبه این طرح به مرحله اجرا درآمد و با هماهنگی استاندار و همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی و دستگاههای امنیتی استان این طرح با موفقیت صورت پذیرفت.
 
وي ادامه داد: شعاع این طرح درکل استان و در ادامه این طرح در میناب انجام خواهد شد و در نتیجه این تلاش ها بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق از قاچاقچیانی که سرمایه ملی را به صورت غیرقانونی خارج می کردند کشف و ضبط گردید.
 
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه این فرماندهی از داد و ستدهای قانونی و کارهای اقتصادی در مناطق ساحلی حمایت و آن را تشویق می کند، افزود: هم اکنون بیش از هزار و 600 نخ سیگار و بالغ بردو هزار قوطی از انواع مشروبات الکلی و دو هزار و 257 قلم لوازم آرایشی به همراه 117 نفر متهم دستگیر وکشف و ضبط گردید و تحویل مقامات قضایی گردید.
 
سرهنگ دادستانی در ادامه گفت: 117نفر از رابطین باند های قاچاق و به همراه سرکرده های باندهای قاچاق سوخت که در منطقه و استان مبادرت به قاچاق سوخت می کردند دستگیر و با تشکیل پروند ه به مقامات قضایی تحویل داده شده اند.
 
فرمانده مرزبانی هرمزگان با بیان اینکه توسعه پایدار بدون امنیت پایدار در هیچ نقطه ای از جهان امکان پذیر نیست، تصریح کرد: مرزبانی بر اساس وظیفه ذاتی خود مسئول برقراری امنیت و مقابله با شرارت ها می باشد و تاکنون با استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته الکترونیکی و انسداد مرزها با دایک ها ، خاکریزها و حفر کانال توفیق های زیادی در حفظ آرامش و برقراری امنیت در شهر های استان داشته است.
 
وی همکاری و تعامل نزدیک فرماندهی مرزبانی با مرزنشیان به عنوان پاسدار و مرزبانان غیور را از عوامل تاثیرگذار در حفظ امنیت و صیانت از مرزهای استان دانست و گفت: امنیت مقوله ای نسبی است که نیمی از آن برعهده دست اندرکاران و دستگاههای مرتبط و نیمی دیگر توسط خود مردم می باشد.
 
سرهنگ دادستانی با بیان اینکه رونق اقتصادی در مناطق مرزی وظیفه دولت است و ما بستر امنیتی آن را فراهم می کنیم، تاکید کرد: اگر مرزنشیان را حمایت اقتصادی کنیم و اجازه دهیم کار قانونی انجام دهند مرزهای ما به طور کامل امن خواهد شد و پدیده قاچاق سوخت خود به خود از بین خواهد رفت.
 
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در این نشست خبری بازداشت 217 تبعه خارجی غيرمجاز و کشف هزار و 108 کیلو و مواد افیونی از قاچاقچیان  را از دیگر فعالیت های این فرماندهی عنوان کرد.
 
وي از پاک سازی مناطقی از روستای بوستانو و گچین که محل دپو سوخت قاچاق و مکانهای لوله گذاری سوخت از خشکی به ساحل بودند خبر داد كه شناسایی و تخریب شدند.
 
به گفته وی این لوله گذاری که به طول 10هزار متر از خشکی به سمت ساحل کشیده شده بود جمع آوری و تخریب گردید و در همین راستا 25 دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق توقیف شد.
 
دادستاني بیان داشت: لوله های کشف شده در هر مرحله مجددا توسط قاچاقچیان لوله گذاری می شود كه هفته ای یک مرحله طرح جمع آوری لوله های گذاشته شده از خشکی به ساحل توسط نیروهای پرتلاش مرزبانی و دریابانی جمع آوری که در هر مرحله قریب به پنج هزار الی شش هزار متر لوله جاسازی شده توسط این نیرو از قاچاقچان کشف و جمع آوری شده است.
 
فرمانده دریابانی هرمزگان از توقیف 96 شناور حامل سوخت قاچاق در دریا خبر داد که در مجموع این طرح با موفقیت کامل انجام شده است.
 
وي اظهار داشت: این طرح  استانی و منطقه ای می باشد که هر هفته در یکی از مناطق به طور جدی صورت خواهد پذیرفت.
 
فرمانده مرزبانی هرمزگان بیان داشت: اگر می خواهیم که این طرح ها با موفقیت انجام شود باید دستگاه های زیربط با این نیرو همکاری داشته باشند تا بتوانید در مبارزه با هر گونه قاچاق اعم از سوخت و مواد مخدر و کالا وارز  به خوبی مبارزه کنیم.
 
دادستانی عنوان کرد: باتوجه به اینکه کسانی که قاچاق سوخت یا کالا میکنند باشدت با مامورین ما درگیر می شوند اما در اجرای شدن طرح ظفر یک هیچ تلافاتی به بار نگذاشته است.
 
سرهنگ دادستانی در پایان رسانه ها را بازوی اصلی این نیرو دانست و افزود: رسانه ها با حمایت های خود می توانیم در برخورد با قاچاقچیان کمک خوبی باشند و هم اقتدار این نیر را به نمایش گذاشته شود تا هیچ فردی و یا افرادی جرات اینکه به اقتصاد و سرمایه ملی جمهوری اسلامی خدشه ای وارد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار