بعد از تعلل و تردید درباره راهبردی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرده بود، کاخ سفید روز جمعه رسما اعلام کرد آمریکا با داعش در حال جنگ است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری دوره‌ای به خاورمیانه به منظور تشکیل ائتلافی هر چه گسترده تر علیه داعش، در خصوص استفاده از واژه جنگ جهت توصیف گستردگی عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه مردد به نظر می‌آمد.

اما روز جمعه وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون و کاخ سفید نگذاشتند درباره نحوه نگاه خود به بحران جای تردید چندانی باقی بماند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود اعلام کرد «آمریکا در حال جنگ با داعش است به همان گونه که ما با القاعده و متحدان آن در جهان در حال جنگ بودیم».

دریاسالار جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز با عبارتی مشابه اعلام کرد «ما در حال جنگ علیه داعش هستیم به همان گونه که به جنگ علیه القاعده و متحدان آن ادامه می‌دهیم».

جان کری روز قبل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا ترجیح داده بود از «عملیات ضد تروریستی گسترده» نام ببرد.

کری اعلام کرده بود « واژه +جنگ+ اصطلاح و تشابه بدی است اما ما  به تلاش بین المللی مهمی برای مقابله با تروریسم وارد شده ایم ».

واشنگتن از طرف دیگر روز جمعه بار دیگر تکرار کرد که یک هماهنگی میان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و آمریکا علیه داعش مطرح نیست.

ماری هارف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در این باره گفت « آنها این خلاء امنیی را به وجود آورده اند. ما با آنها همکاری نخواهیم کرد ».

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
غلط و دروغ و فریب. همش بهانه برای نفوذ و دخالت و چپاول کشورهای منطقه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۲۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
البته در جنگ با «داعش بد» از نظر آنها!!! یعنی داعشی که دیگر نوکر خوبی برای آنها نیست و از کنترل آنها خارج شده! و اگر بتوانند روزی دومرتبه آنها را کنترل کنند افراد آزادیخواهی خواهند شد که مثل زمان شورش در سوریه افراد «آزادی خواهی» نام میگرفتند!
آخرین اخبار