گروه حوثی امروز حامیان خود را به تظاهرات در خیابان منتهی به فرودگاه بین المللی صنعا دعوت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ پایگاه اینترنتی جنبش انصار الله اعلام کرد جمعیت زیادی از افراد قبایل یمن راهی پایتخت شده و به تحصن کنندگان در خیابان های منتهی به فرودگاه صنعا پیوسته اند.
در مقابل، کمیته "اصطفاف الوطنی" که حامی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن است و احزاب ائتلاف حاکم بر صنعا، طرفداران خود را به تظاهرات در خیابان «ستین» دعوت کردند.
در همین حال برخی محافل سیاسی از بروز نشانه های دستیابی به توافق بین رئیس جمهور یمن و حوثی ها برای پایان دادن به بحران خبر دادند.

عبدالعزیز الهیاجم گزارشگر روسیا الیوم از صنعا گزارش داد: مقامات یمنی از دستیابی به توافق نهایی برای پایان دادن به بحران در یمن خبر می دهند ولی گروه الحوثی با تکذیب این مسئله تاکید کرد گفتگوها هنوز ادامه دارد. اما آنچه همه درباره آن اتفاق نظر دارند، پدیدار شدن نشانه هایی از دستیابی به توافق برای پایان دادن به بحران است. به گفته محافل سیاسی، این توافق شامل کاهش مجدد قیمت فرآورده های نفتی و معرفی نخست وزیر جدید ظرف 48 ساعت و آغاز اجرای مصوبات کنگره گفتگوی ملی است و در مقابل، حوثی ها چادرهای خود را بر خواهند چید و به تحصن در شماری از خیابان های صنعا و اطراف آن پایان خواهند داد.

"حس الوریث" تحلیلگر سیاسی گفت: پیش بینی می کنم ظرف چند ساعت آینده دستیابی به توافقی که از نظر همه قابل قبول باشد، برای حل این بحران اعلام خواهد شد. به نظر من همه طرف ها امتیازاتی دادند تا چنین راه حلی به دست آید.
در مقابل، برخی از طرف هایی که این ماجرا را دنبال می کنند خوش بین نیستند و می گویند اوضاع واقعی به سمت تشدید تنش پیش می رود.

"عاصم الصبری" روزنامه نگار گفت: به نظر من فضا در شرایط کنونی برای دستیابی به هرگونه راه حل سیاسی نامناسب است. سنگرهایی در صنعا ایجاد شده و درگیری هایی در جنوب پایتخت روی داده است.

همزمان با تلاش برای دستیابی به راه حلی که برای همه قابل قبول باشد، رسانه ها و منابع محلی در یمن از تشدید رویارویی بین حوثی ها و افراد مسلح قبایل وابسته به حزب اصلاح اسلامی در استان الجوف در شمال شرق پایتخت خبر دادند. این منابع اعلام کردند دهها نفر از دوطرف در چند ساعت اخیر کشته و زخمی شده اند و بنابراین درها به روی هر احتمالی به ویژه تشدید تنش در صنعا باز است.


انتهای پیام/
برچسب ها: صنعا ، یمن ، بین الملل ، حوثی ، عبدربه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار