کائیدی گفت: معضل جدی که در زمینه برداشت انجیر وجود دارد معضل کم‌آبی است که یک تهدید جدی در تولید آن محسوب می‌شود.

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش تولید انجیر امسال و کیفیت این محصول نسبت به سال گذشته گفت: دربرداشت انجیر با توجه به شرایط آب و هوایی امسال افزایش تولید داشتیم که خوشبختانه در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی هم از نظر قیمت و هم از نظر درآمد برای مردم بسیار راضی کننده بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: این محصول به خاطر افزایش تولید از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه بوده است که اگر بتوان با مطالعات و آموزش این باغات را توسعه دهیم با تولید گونه ای دیگر بازار مطلوبی در سطح جهانی به دست خواهیم آورد.

کائیدی در زمینه کیفیت این محصول گفت: انجیر به لحاظ کیفی هیچ تغییری نداشته الان این محصول به صورت غرقاوی کشت می‌شود که اگر در سم پاشی وقت بیشتری صورت بگیرد و ابیاری به صورت علمی و مکانیزم صورت بگیرد قطعا هم کیفیت محصول هم تولیدات بالا می‌رود که این مسئله همکاری وزارت جهاد کشاورزی را می‌طلبد.

این نماینده مجلس درباره چالش‌های پیش روی این حوزه گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها کمبود آب است که یک معضل جدی برای برداشت این محصول است که علاوه بر آن بازاریابی نیز مشکل دیگر ما در این زمینه است که می توان با برنامه ریزی و افزایش توان ما در بازار رقابتی در سطح جهانی عملکرد بسیار خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی درباره حمایت‌های مسئولان گفت: حمایتی از طرف مسئولین در این زمینه صورت نمی‌گیرد فقط به برخی از کشاورزان وام‌های کوتاه مدت داده می‌شود که ان هم خیلی محدود است در صورتی که آنها برای توسعه باغات به تسهیلات بیش از این نیاز دارند.

نماینده مردم پل دختر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: چون مهم‌ترین معضل این محصول کم‌آبی است اگر در استان لرستان بر روی رودخانه مادیان رود یک سد خاکی احداث شود بسیاری از مشکلات کشاورزان حل خواهد شد چون با ادامه خشکسالی در سال آینده حدود 1200 باغ انجیر خشک خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار