رئیسی گفت: طی جلسه‌های متعددی که با سازمان محیط زیست داشته‌ایم، قرار شد با همکاری ۱۵ دستگاه مرتبط با بخش زنبورداری و کارگروهی که با کمک انجمن علمی زنبورعسل تشکیل شده این سند تهیه شود.

عفت رئیسی، رئیس اتحادیه زنبورداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در این سند بیشتر به راهکارهایی در خصوص حمایت بخش گرده افشانی، کمک به زنبورداران، بیمه آن‌ها و سایر موارد توجه خواهد شد.  
 
وی افزود: متاسفانه فروش عسل‌های بی‌کیفیت درجه ۳ داخلی در فروشگاه‌ها و تعاونی‌های کشور به خاطر افزایش سود ۵۰ درصدی درآمدشان ادامه دارد و هر کیلو عسل به قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود که ۹۰ درصد این محصول شکر فرآوری شده و ۱۰ درصد آن عسل طبیعی است.  
 
رئیسی با اشاره به قیمت تمام شده ۳۵ هزار تومانی عسل طبیعی در کشور تصریح کرد: متاسفانه فروشگاه‌ها خواهان ۵۰ درصد سود برای خودشان هستند و حاضر به خریداری عسل طبیعی شناسنامه دار از این اتحادیه نیستند و تا به امروز هم متاسفانه عسل طبیعی آن‌ها کمتر خریداری شده است.  
 
چتر حمایتی بیمه بر سر زنبورداران باز شود
 
رئیسی گفت: متاسفانه ۷۵ هزار محیط‌بان ما از بیمه و سختی کار این حوزه برخوردار نیستند و ما خواستار کمک رئیس سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کردن زنبورداران هستیم.  
 
رئیس اتحادیه زنبورداران با اشاره به سودی که سالانه صرف جابجایی‌های کندو‌ها نصیب کشور می‌شود، اضافه کرد: همین مسئله باعث بیماری‌های چشمی در زنبورداران ما شده، زیرا آن‌ها از شهر‌ها و مزارع دور هستند و این سبب آسیب به این قشر شده که خواهان کمک دولت در بخش بیمه برای این افراد هستیم.  
 
رئیسی در پایان با اشاره به استخدام ۲۳۰۰ زنبوردار برای کمک بیشتر به این بخش یادآور شد: متاسفانه دولت هنوز ردیف بودجه‌ای به این بخش اختصاص نداده و ما خواهان توجه بیشتر دولت به وضعیت اشتغال زنبورداران هستیم.  
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار