رئیسی گفت: هفته‌ی آینده نشستی با حضور اساتید زنبورعسل و زنبورداران با حضور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و همچنین رئیس‌سازمان محیط‌زیست در ساختمان این سازمان برگزار می‌شود.

عفت رئیسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: هفته‌ی آینده نشستی با حضور اساتید زنبور عسل و زنبورداران با حضور معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و هم‌چنین رئیس سازمان محیط زیست در ساختمان این سازمان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود:  60 درصد تنوع زیستی و محصولات باغی و کشاورزی منوط به وجود زنبور عسل است که با این نشست قطعاً تفاهم نامه ای این سازمان با اتحادیه مربوط منعقد خواهد شد.

رئیسی با اشاره به نقش 90 درصدی زنبور عسل که در حفاظت از محیط زیست دارد تصریح کرد: اگر برای حفاظت از محیط زیست درختچه‌های که زنبور دوست هستند در کشور کاشته شود از میزان گرد و خاک در کشور کاسته شده و هم آبیاری برای درختان کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه زنبورداران با بیان اینکه به علت زیر بخش بودن صنعت زنبورداری ردیف بودجه برای زنبورداران اختصاص نیافته گفت: هر صنفی به جز زنبورداری دارای ردیف بودجه است که عدم برنامه‌ریزی و توجهبه صنف زنبورداران سبب شده به این صنعت خسارت وارد شود.

وی با اعلام اینکه سال گذشته دولت چین 150 یوان معادل 90 هزار تومان بابت گرده افشانی پرداخته است اضافه کرد: ما بعد از چین بیش‌ترین کندو عسل را داریم که طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی به 65 میلیون کندو می‌رسد که باید  با آموزش و فرهنگ‌سازی ، عدم ورود ملکه‌ی زنبور به کشور و با توجه نواحی گرم و خشک آن کار کیفی انجام دهیم.

*تولید عسل به اشتغال سبز می‌انجامد


رئیسی با بیان اینکه تنها تولید عسل به اشتغال سبز می‌انجامد بلکه پسماندی هم ندارد و شغلی بدون ساخت و ساز است.

وی با اشاره به این کشورهای دنیا حمایت خوبی از زنبورداران می‌کنند گفت: ما تاکنون برای تولید عسل اختصاص داده‌ایم و امیدواریم این صنعت با استقلال از وزارت جهاد کشاورزی و پیوستن محیط زیست در روند بهبود کیفیت کار خود بیش‌تر تلاش کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار