مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 10.5 هزار تن عسل از زنبورستان‌های خوی برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،حسن حسین‌زاده اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 10.5 هزار تن از زنبورستان‌های خوی برداشت شود.شهرستان خوی دارای 360 هزار کلنی عسل بوده که سالانه به طور متوسط 10 هزار تن عسل از این کلنی‌ها عسل برداشت می‌شود.

وی از افزایش نیم تنی عسل در خوی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: شهرستان خوی به عنوان قطب اول در پرورش زنبور عسل در کشور محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوی به میزان تولید عسل در سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته میزان 10 تن از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شد.

حسین‌زاده با بیان اینکه میانگین کشوری برداشت عسل از هر کندو حدود 16 کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که از هر کندوی عسل خوی حدود 30 کیلوگرم عسل برداشت می‌شود.

وی متوسط برداشت عسل را در کشور را سالانه 42 هزار تن عنوان کرد و افزود: 20 درصد از عسل تولید شده در کشور را خوی به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی به بیان عمده‌ترین مشکلات زنبورداران خوی پرداخت و تصریح کرد: سنتی بودن زنبورداری زنبورداران و  عدم تبلیغات لازم در خصوص عسل خوی از جمله مشکلات زنبورداران این شهرستان است.

وی از افزایش بیمه 20 درصدی زنبور عسل توسط دولت تدبیر و امید خبر  داد و تصریح کرد: گسترش بیمه صنعت زنبورداری از جمله برنامه‌های مهم این دولت بوده و در این راستا حدود 10 درصد حق بیمه پرداختی توسط زنبورداران تخفیف داده شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، عسل ، خوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.