بلاخره پس از ماه ها شایعات پیرامون نسل بعدی آیفون اپل، شب گذشته این اسمارت فون در رویدادی در مقر این کمپانی معرفی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، آیفون 6 همانگونه که انتظار می رفت به صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن 1344 در 750 پیکسل مجهز شده است، رزولوشنی که اپل از آن با نام Retina HD یاد می‌کند و از ترکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ مربع برخوردار است،اپل تمامی دستگاه های خود را با این چگالی تصویر به بازار عرضه می کند، هم چنین این اسمارت فون بر خلاف نسل قبلی خود از لبه های گرد در طراحی بدنه بهره می‌برد و همچنین ضخامت آن نیز باریک تر شده است.


صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون 6 بر خلاف شایعات مطرح شده ios strengthened نامیده شد که حکایت از عدم بهره گیری از یاقوت یا صفحه نمایش سافایر در این محصول دارد، از دیگر تغییرات به وجود آمده در طراحی این محصول انتقال کلید پاور دستگاه از بالا به بغل دستگاه به جهت دسترسی راحت تر می باشد. در این محصول از پردازنده ی A8 که 25 درصد نسبت به نسل قبلی خود سریع تر شده است استفاده شده، پردازنده ی گرافیکی نیز با افزایش 50 درصدی سرعت نسبت به نسل پیشین خود عرضه شده است، همچنین پردازنده ی کمکی M8 نیز پیشرفت های قابل توجهی نسبت به نسل قبلی خود دارد به طوری که می تواند دوچرخه سواری را از دویدن ترجیح دهد و متوجه تغییر ارتفاع کاربر نیز بشود که این موارد در میزان دقیق محاسبه ی کالری سوزانده شده بسیار موثراست.


مبنع تغذیه استفاده شده در آیفون 6 قادر است انرژی مورد نیاز 14 ساعت مکالمه ی مداوم را تامین کند، که این آمار نشان از افزایش 40 درصدی قدرت باتری نسبت به آیفون 5S دارد، باتری آیفون 6 درصورت وب گردی از طریق 3G و LTE تا 10 ساعت دوام می آورد و می توانید حدود 11 ساعت مداوم با آن به تماشای ویدیو بپردازید. نرخ سرعت انتقال داده در آیفون 6 در شبکه ی LTE به 150 مگابیت در ثانیه می رسد و همچنین ارتباط WiFi آن نیز سه برابر سریع تر از آیفون 5S عمل می کند.


دوربین بکار رفته در این محصول همچنان 8 مگاپیکسل است، با این تفاوت که پیکسل های به کار رفته در سنسور آن باز هم بزرگ تر شده اند و گشادگی سنسور آن بهf/2.2 رسیده است، این دوربین به یک فلاش دوگانه به همراه لرزشگیر دیجیتال مجهز شده است و از سرعت فوکوس دوبرابر نسبت به 5S برخوردار است، عملکرد دوربین آیفون 6 با بهبودهای در تشخیص چهره همراه شده است به طوری که توانایی تشخیص لبخند و چشمک نیز به آن افزوده شده است و همچنین از نظر نرم افزاری با الگوریتم های پردازشی بهتری همراه شده و تصاویر گرفته شده توسط آن از کنتراست بیشتری برخوردارند و شارپ تر نیز می باشند. تصویر پانورمای گرفته شده توسط این دوربین 43 مگاپیکسل است و آیفون 6 قادر است تا در یک شات، تصویر HDR ثبت کند. فیلم برداری این سنسور همچنان فول اچ دی با حداکثر نرخ 60 فرم در ثانیه است و همچنین ثبت تصاویر با نرخ های 120 یا 240 فرم در ثانیه نیز برای ضبط تصاویر اسلوموشن موجود است. لنز f/2.2 باعث شده است تا 81 درصد نور بیشتری دریافت شود.


دیگر قابلیت افزوده شده به آیفون 6 پشتیبانی از NFC و سیستم پرداخت مرتبط با آن می باشد به طوری که کاربر می تواند بدون نیاز به لمس و تنها از طریق کارت های پشتیبانی شده از 22 هزار فروشگاه مجهز به این سیستم اقدام به خرید کند. این محصول به همراه نسخه ی جدید سیستم عامل iOS در سه رنگ طلایی، نقره ای و خاکستری از 19 سپتامبر با قیمت 199 دلار برای نسخه ی 16 گیگابایتی، 299 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و 399 دلار برای نسخه ی 128 گیگابایتی به صورت قرار داد دوساله عرضه خواهد شد. همان گونه که متوجه شدید نسخه 32 گیگابایتی نیز از چرخه ی تولید آیفون حذف شده است، اپل قصد دارد تا آخر سال تلفن جدید خود را در 155 کشور دنیا عرضه کند.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
tmn
۱۳:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
نسبت به پرچم دار های امروزه ی سامسونگ . سونی . و ال جی
مورچه هم نیست فقط کیفیت ساختش بالاست
از شرکت اپل انتظار چنین چیزیو نداشتم
خداحافظ اپل. خداحافظ ایفون
آخرین اخبار