رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با بیان اینکه رکاب‌زنان سعی در ارتقای رنگ مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون را دارند گفت: برای رشته سرعت پیش بینی سکو کرده‌ایم اما از تیم کوهستان انتظار مدال نداریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در نشست خبری پیش از اعزام ورزشکاران این رشته به بازی‌های آسیایی اینچئنون کره جنوبی عوان کرد: قبلا بزرگانی در این رشته داشتیم که از دهه 70 در مسابقات گوناگون صاحب عناوین بسیار خوبی شده بودند اما در این دوره از مسابقات آسیایی بخشی از این قهرمانان بارنشسته شده‌اند که شاید این از بدشانسی من است. با این حال برای برخی از آن نفرات جایگزین‌های خوبی داریم.

وی با اشاره به اردوهایی که از اسفند سال 92 آغاز شده است بیان کرد: هدف از مسابقات آسیایی در قزاقستان داشتیم، اینچئون بود و به همین دلیل با مذاکره با 34 مربی سطح اول دنیا، پاول بوران از جمهوری چک را در رشته پیست استخدام کردیم و از 17 فروردین به ایران آمد. شرایط دیگرا مربیان از نظر مالی و غیر مالی غیر معقول بود و نتوانستیم آنها را انتخاب کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به مسابقات قهرمانی آسیا که در ماه خرداد برگزار شد گفت: مربی خارجی یک ماه مشغول آشنایی با بچه‌ها بود و برای مسابقات قزاقستان تیم جدیدی را در بخش مردان و زنان اعزام کردیم اما نتایج خوبی نگرفیم چون به توجه به شرایط مالی و بلاتکلیفی در مدیریت ورزش از برنامه عقب بودیم. با این حال برای مسابقات اینچئون اعتبارات خوبی گرفتیم و برنامه ها انجام شد. می‌خواستیم در مسابقات آسیایی محک خوبی از بچه‌ها داشته باشیم. با اینکه  فرصت‌های زیادی را از دست دادیم با نظر کادر فنی اردوی 2 ماه‌ای در کشور چک برنامه ریزی شد و در این مدت در رقابابت‌های ایتالیا، آلمان، اتریش و چک شرکت کردیم و نتایج خوبی حاصل شد. در این تور اروپایی تیم‌های آسایی ژاپن و مالزی نیز حضور داشتند.
قمری با اشاره به حضور 5 رشته پیست در بازی‌های آسیایی اینچئون افزود: نسبت به دروه قبل با 3 رشته کمتر در مسابقات آسیایی اینچئون شرکت خواهیم کرد و در رشته اسپرینت به کسب عناوین اول و دوم امیدواریم و در رشته کایرین، تیمی 4 نفره، 200 متر و اومینیوم نیز نفرات خوبی داریم.

وی در خصوص تیم جاده ایران در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی بیان کرد: ورزشکاران این رشته از امسال در حدود 9 رویداد بین‌المللی و بهترین تورهای آسیایی شرکت کردند و عناوین خوبی را نیز کسب کردند و به همین دلیل در رنکینگ فدراسیون در باشگاه‌ها و آسیا اول هستیم و در بخش انفرادی نیز رکاب‌زانان ایرانی اول تا دهم هستند. بعد از تور چین 7 ورزشکار به اردوی تیم دعوت شدند که بعد از اردوی 10 روزه‌ای از آنها رکوردی گرفته شد تا 4 نفر اول مشخص شوند و در اردوی دوم بهنام خسروشاهی و قادر میزبانی نفرات سوم و چهارم رکوردی انصراف دادند و هم اکنون بعد از اردوی زنجان تیم ملی در همدان تمرین کرد بعد از آن و به تهران آمدند و 31 شهریور تیم ملی به اینچئون اعزام خواهد شد.

قمری در خصوص بخش کوهستان که برای نخستین بار رکاب‌زنان ایران به مسابقات آسیایی اعزام می شوند اظهار داشت: سابقه کمی در این رشته داریم از هنریکس مربی هلندی به عنوان سرمربی تیم ملی در این بخش استفاده کردیم و 20 بازیکن را در ابتدا به اروی تیم ملی دعوت کردیم. پرویز مردانی و فراز شکری نفرات کوهستان ایران در اینچئون هستند که در اردوی مسابقات داخلی و مسابقات ترکیه شرکت کردند. ما روی رشته کوهستان حسابی برای مدال آوری باز نکرده‌ایم و مربی تیم ملی قول عنوان اول تا ششمی را داده است.

رئیس در مورد تجهیزات خریداری شده برای بازی‌های آسیایی اینچئون بیان کرد: خیلی دیر پول به دستمان رسید و فاصله‌ای حدود 10 هفته‌ای برای خرید دوچرخه‌های جدید تلف شد.

قمری در پایان در خصوص پیش‌بینی کسب مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: نسبت به گذشته به خاطر نگاه گلخانه‌ای موجود سیر نزولی در تعداد و رنگ مدال داشتیم و در دوره گذشته مسابقات آسیایی نفرات آماده بیشتری را داشتیم که در 8 رشته پیست شرکت کردند اما تنها 3 مدال برنز گرفتیم. فدراسیون نیاز به پوست اندازی دارد و بعد از مسابقات اینچئون باید تغییرات اساسی ایجاد شود. با این حال به فکر تغییر رنگ مدال‌ها هستیم و با توجه به تازه کار بودن بانوان نخواستیم آنها در این مسابقات حضور تفریحی داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار