محمد مهدی عسگرپور گفت: از عقل به دور است راجع به امور قطعی صحبت کنیم فیلمی که واقعیات را نشان می‌دهد سیاه نما نیست.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، درجشن بخش مستند شانزدهمین جشن خانه سینما، به برگزیدگان بخش فیلم‌های مستند تندیس و دیپلم افتخار اهدا شد.

بنابراین گزارش، پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن، از محمدرضا بزرگ‌نیا دعوت شد برای سخنرانی به جایگاه بیاید.
 
بزرگ نیا بیان کرد: به تمام افرادی که کاندید و برگزیده فیلم مستند شدند تبریک می‌گویم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم در میان چهره‌های دوستان کسانی را می‌بینم که از سال‌های دور با آنها خاطرات مشترکی داریم.

در ادامه محمد‌مهدی عسگرپور مدیر‌عامل خانه‌سینما عنوان کرد: صحبت کردن راجع به انجمن مستندسازان و تهیه‌کنندگان فیلم مستند بسیار سخت است این دو انجمن فعالیت بسیار زیادی داشتند و هم در تعطیلی و بازگشایی خانه سینما نقش موثری داشتند.

مدیر عامل خانه سینما در ادامه افزود: واژه سیاه‌نمایی به صورت امر عادی پذیرفته شده است، به نظر من نشانه عقل این است در مورد امور مختلف، نسبی اظهار نظر کنیم و هیچگاه با قاطعیت نظر ندهیم.



وی اظهار داشت: من از تمام همکارانی که در دوره تعطیلی خانه سینما برای بازگشایی آن تلاش و فعالیت کردند تشکر می‌کنم.
 
سپس ارد زند مسئول هماهنگی بخش مستند تاکید کرد: ما چند  مورد در بخش مستند داریم که قبلا وجود نداشته یا به آن پرداخته نشده بود ما این جشن را صنفی برگزار کردیم و علت آن تعطیلی سه ساله خانه سینما است.

زند همچنین افزود: ما در کمتر از یک ماه سیصد فیلم را تماشا کردیم و باید با ابراز خوشحالی بگویم عدالت برقرار شده همه فیلم‌ها دیده شد حتی به جای انتخاب چهل فیلم، 58 فیلم مستند را پذیرفتیم.



وی اظهار داشت: داوری این فیلم‌ها هم بحث آکادمیک داشت و هم نداشت. بحث آکادمیک داوری در بخش شمارش آرا بود و یک تیم شمارش آرا انتخاب شد که بسیار شریف و درستکار بودند و نیازی به نظارت نبود

گفتنی است پس از صحبت‌های ارد زند، دو کلیپ از معرفی اسامی هیات داوران پخش شد.
 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار