آقاجانی با بیان اینکه در مرحله اول بسته هتلینگ بیمارستان‌ها ۱۳۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده، گفت: مدیرانی که در این بسته جدیت به خرج داده باشند میزان امتیازات آن‌ها به ازای هر شب اقامت بیماران افزایش می‌یابد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه هتلینگ بیمارستان‌های دولتی کشور گفت: این برنامه در بیش از ۵۵۰ بیمارستان دانشگاهی وابسته به وزارت بهداشت آغاز شده است که هشت محور شامل تجهیزات، تعمیرات، ‌نوسازی، بهداشت، تغذیه، ‌گردش کار و امور اداری و نیروی انسانی است. 

وی با بیان اینکه هدف ما از بسته هتلینگ این است که مردم در زمان اقامت در بیمارستان آرامش داشته باشند و خدمات با کیفیت دریافت کنند، افزود: در مرحله اول حدود ۱۳۸ میلیارد تومان برای تعمیرات به بیمارستان‌های سراسر کشور تزریق شد که عملیات تعمیرات با برنامه خاص تدوین شده‌ای در همه بیمارستان‌ها آغاز شده و تا به امروز کار پیشرفت خوبی داشته است. 

آقاجانی ادامه داد: مرحله دوم خرید تجهیزات است که در حال اتمام است، باید توجه داشت که با این دو گام یعنی تعمیرات و نو شدن تجهیزات یک گام بلند به ارتقا هتلینگ و وضعیت اقامتی بیماران برداشته شده است.
 
آقاجانی با تاکید بر اینکه از مهر ماه ۲۴ تیم بازرسی، بازدید از بیمارستان‌ها را آغاز می‌کنند، تصریح کرد: قبل از شروع طرح بازرسین ما کلیه بیمارستان‌های مربوطعه را در سراسر کشور مورد بازدید قرار دادند که هزینه تعمیرات و بازسازی بر اساس برآوردهای بازرسین به هر بیمارستان اختصاص داده شد. 

وی اظهار داشت: در این بازرسی‌ها کیفیت خدمات ارائه شده و تجهیزات رفاهی بیماران مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس عملکرد بیمارستان‌ها رتبه بندی می‌شوند البته این رتبه بندی در ارتقای کمیت اثر خواهد داشت چرا که بیمارستان‌هایی که در مدیریت جدیت به خرج داده باشند، در آینده از منابع بالاتری به ازای هر شب اقامت بیماران دریافت می‌کنند و بیمارستان‌هایی که به طور مطلوب کار نکرده باشند، منابع آن‌ها به ازای هر شب اقامت بیمار کاهش می‌یابد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار