فروش داروی گاو به جای داروی بدنسازی، بازسازی بیمارستانها در طرح تحول سلامت و انتقاد وزیر بهداشت از عدم ارائه خدمات بسیار کوچک در برخی بیمارستانها از جمله مهمترین بخش‌ در حاشیه ‌های پزشکی این هفته بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ هر زمان که به بیمارستان‌های دولتی سر می زدیم، یکی از گلایه‌های مردم فضای فیزیکی بیمارستان‌هاست.

اما اگر امروز سری به بیمارستان های دولتی بزنیم مصالح و نخاله‌های ساختمانی را زیاد مشاهده می‌کنیم و علت این امر شروع بسته‌ای توسط وزارت بهداشت به نام هتلینگ است.

به گفته‌ی وزارت بهداشت با اجرای این طرح قرار است در مرحله‌ی اول بخش‌های بستری را نوسازی و یا بازسازی کنند.

مراجعین به بیمارستان‌ها نسبت به اجرای این طرح راضی بوده اما آنها اظهار داشتند که اجرای این طرح نباید سبب تعطیلی بیمارستان‌ها یا بخش‌هایی از آن شود.

قاضر زاده هاشمی وزیر بهداشت می‌گوید: این روزها بیمارستانها را رنگ کنید ولی مردم را رنگ نکنید.

وی افزود: در یکی از شهرهای شمالی کشور رفته بودیم که طاقت نیاورده و تصمیم گرفتم سری به بیمارستان آن شهر بزنم و مشاهده کردم کارهای بسیار کوچک صورت نگرفته و حتی ملحفه تخت مریض کثیف بود.

وی خاطر نشان کرد: برخی کارهای بسیار کوچک باید صورت گیرد که نیازی به پول ندارد و فقط نیاز به توجه دارد و ظاهر فقط رنگ کردن نیست، ظاهر تمیزی و احترام است.

پت اسکن دستگاهی است برای تشخیص برخی از بیماری‌های صعب العلاج مثل سرطان و بیماری های قلبی، که اخیرا دو مرکز شریعتی و مسیح دانشوری این دستگاه را راه اندازی کرده‌اند.

هزینه‌ی استفاده از این دستگاه بسیار زیاد است و برخی از بیماران برای استفاده از آن مجبور به سفر به کشور هایی مثل مالزی و سنگاپور بودند.

اما نکته مهم قیمت استفاده از این دستگاه در این دو بیمارستان است، در بیمارستان شریعتی این هزینه 3 میلیون تومان و در بیمارستان مسیح دانشوری 5 میلیون تومان است.

مسجدی معاون بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: این مبلغ را وزارت بهداشت قبول ندارد و در حال مذاکره بین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد فردوس هستیم تا قیمت‌ها را کاهش دهیم و کار کارشناسی بر روی آن صورت می‌پذیرد.

وی افزود: باید بیمه‌ها بیایند و کمک کنند تا هزینه‌ی بیماران کاهش یابد.

فروش داروی گاو برای زیبایی اندام

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ این بار به جای فروش داروی اسب به یک جوان داروی گاو برای زیبایی اندام فروخته شده است.

پزشک معالج وی گفت: به این بیمار هورمون گاوی داده شده به طوری که مصرف بیش از حد داشته و هم گلوتامین و اسید آمینه‌ی زیادی مصرف کرده و هم داروهای دیگر که وضعیت چندان مناسبی ندارد و شدیدا بی قراری می‌کند.

این روزها نظام سلامت کشور با مشکل عدم مرخصی بیماران بهبود یافته، مواجه است، چرا که برخی از نهادها و سازمان‌ها مثل سازمان بهزیستی این افراد را پذیرش نمی‌کنند.

ملکی رییس بیمارستان فیروزآبادی گفت: این بیماران نمی‌توانند هزینه‌ی بیمارستان را پرداخت کنند و با نامه نگاری که با نهادهای مسئول انجام داده‌ایم کسی مسئولیت ترخیص این گونه بیماران را به عهده نمی‌گیرند و به این ترتیب برخی از بیمارستان‌ها هتل بیمارستان شدند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.