مديرکل کميته ملی توافقات و همکاری‌های گردشگری و کميته ملی طبيعت‌گردی گفت: با حفظ هويت و توسعه پايدار، گردشگری را در جزيره آشوراده توسعه خواهيم داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، محمدعلي فياضي گفت: استان گلستان در حوزه طبيعت گردي يک طرح نمونه محسوب مي شود و ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي بسياري دارد.

وي با اشاره به ويژگي هاي گلستان، افزود: 18 درصد خاک اين استان را جنگل پوشانده است و رودها، آبشارها و آب گرم بسياري دارد که سبب شده است  در حوزه طبيعت گردي فعاليت هاي مشترکي را داشته باشيم.

فياضي اظهارداشت: با توجه به ظرفيت هاي موجود در گلستان، اين استان مي تواند به لحاظ اکوتوريسمي در کشور مطرح شود.

وي در باره ساماندهي طرح جزيره آشوراده، تصريح کرد: با حفظ هويت و توسعه پايدار گردشگري را در جزيره آشوراده توسعه خواهيم داد.

مديرکل کميته ملي توافقات و همکاريهاي گردشگري با اشاره به ابلاغ يکي از دستورالعمل ها، يادآورشد: با توجه به اينکه 30 اقامتگاه بومي گردي در کشور وجود دارد گلستان نيز مستعد است در بخش هاي جنگل و سواحل اين کلبه ها را داشته باشد.

وي با اشاره به مجموعه آبشارهاي استان همچون شيرآباد، گفت: استان گلستان در اين زمينه يک ويترين از اکوتوريسم است که بايد توجه ويژه اي شود.

فياضي خاطرنشان کرد: کميته هاي فعالي در استان وجود دارد که مي توان با شناسايي نقاط ضعف و قوت از راهکارهاي خوب استفاده کرد.

وي افزود: با توجه به اينکه شهرداري ها نقش بي بديلي در مبلمان شهري دارند بايد در زمينه بسته هاي اطلاع رساني از آنان کمک گرفته شود.

مديرکل کميته ملي توافقات و همکاري هاي گردشگري با بيان اينکه در بخش روستايي دهياري ها نقش بسيار خوبي دارند، گفت: کشاورزي و دامداري يکي از فعاليت هاي اصلي در روستاها است که درصدديم بتوانيم گردشگري را مکمل فعاليت آن قرار دهيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار