مديركل دفتر نظارت برعمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري گفت: با توجه به ضرورت افزايش سطح ايمني و ظرفيت پذيرش ترافيك پروازهاي حوزه جنوب خليج فارس به اروپا، مسير هوايي بين ايران و امارات يك طرفه شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعيد اكبري افزود: سقوط هواپيماي مالزيايي در آسمان اوكراين، مسدود شدن فضاي اين كشور بر روي پروازهاي عبوري و همچنين محدوديت هاي ايجاد شده براي عبور از فضاي عراق، موجب شد تا ايرلاين‌هاي خارجي به ‌دنبال مسيرهاي امن براي هواپيماهاي خود باشند به همين دليل حجم درخواست براي پرواز از فضاي جمهوري اسلامي ايران به ميزان بي‌سابقه‌اي افزايش يافت.

وي با بيان اينكه تاكنون پروازهاي جنوب به شمال و شمال به جنوب از يك راه هوايي انجام مي شد، افزود: به همين منظور دفتر نظارت بر عمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري با همكاري شركت فرودگاههاي كشور به بازنگري در توافقنامه تبادل ترافيك هوايي با سازمان هواپيمايي كشوري امارات متحده عربي اقدام كرد.

مديركل دفتر نظارت برعمليات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: پس از تبادل پيشنهادات از هر دو سو پيش نويس تفاهم نامه جديد (LOA) مورد موافقت طرفين قرار گرفت.
 
روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري اعلام کرد: براساس مفاد اين پيش نويس مقرر شد با توجه به ضرورت افزايش سطح ايمني و ظرفيت پذيرش ترافيك، مسير هوايي بين دو كشور به صورت راه هاي يك طرفه درآمده و با برقراري مسير جنوب به شمال غرب، كريدور هوايي از طريق كشورمان ظرفيت قبول ترافيك پروازهاي حوزه جنوب خليج فارس به اروپا را به نحو چشمگيري افزايش يابد و از اين پس، پروازهاي مسير مذكور از مسيرهاي يك طرفه جنوب به شمال و شمال به جنوب انجام خواهد شد.

وي تصريح كرد: در جهت حفظ ايمني پروازها و تنظيم جريان ترافيك هوايي به ويژه تسهيل در جريان ترافيك هوايي آسيا – اروپا مذاكره با مقامات كشورهاي همسايه از جمله بحرين و پاكستان نيز در دستور كار قرار دارد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: هواپیما ، پرواز ، ایران ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار