معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن میلاد ضامن آهو در ۲۵۰ امامزاده استان خبر داد.

حجت الاسلام  قربانی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت: برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت از جمله مهم ترین برنامه ها در سطح استان بوده که 18 همایش شهرستانی و یک همایش استانی برگزار می شود.

وی افزود: ترویج و گسترش فضایل و فرهنگ معارف معصومین(ع) ، تبدیل آستان مقدس امامزاده‌گان به قطب فرهنگی، ارتقا معرفت محبان اهل بیت به شان و منزلت امامزاده گان و آشنایی با سیره و تاریخ امامزادگان و شناخت بیشتر مردم با شجره نامه و کرامات اهل بیت عصمت و طهارت از اهداف مهم برگزاری این برنامه ها در این دهه بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران  نیز تصریح کرد : همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امامزاده ابوطالب(ع) زیرآب برگزار می شود.

حجت الاسلام قربانی گفت: این دهه بهانه ای بوده تا جایگاه عظیم و رفیع این بزرگواران واجب التعظیم در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه با هدف تجلیل و فرهنگ سازی این امرافزود:مراسم تکریم و بزرگداشت امامزادگان مازندران که این استان رتبه دوم از نظر دارا بودن امامزادگان در سطح کشور را دارد،در آستان مقدس امامزاده ابوطالب (ع) زیرآب شهرستان سوادکوه در روز یکشنبه 16 شهریور برگزار می شود.

 بگفته معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران سخنرانی نماینده ولی فقیه، مولودی خوانی، پخش کلیپ معرفی امامزادگان و فعالیت های فرهنگی، نمایشگاه اهمیت و منزلت امامزادگان و تجلیل از خادمان، هیئات امنا، مدیران و مسولین مراکز قرآنی فرهنگی و خیران بقعه ساز و حضور مسئولان استانی و شهرستان و بویژه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از جمله برنامه های این همایش است.

برچسب ها: جشن ، میلاد ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.