مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز فاز دوم طرح تفکیک زباله از مبدا پایتخت طی 45 روز خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حسن کریمیان ، با اشاره به اینکه فاز دوم تفکیک از مبدا در شهر تهران آغاز شده است، افزود: فاز اول 45 روز طول کشید که شاهد نتایج خوبی نیز در این طرح بودیم که با پایان فاز اول و شروع فاز دوم برنامه تفکیک زباله از مبدا برنامه های مدونی را اجرایی خواهیم کرد.

وی درخصوص آموزش و فرهنگ سازی در حوزه تفکیک زباله از مبدا که باعث کاهش هزینه های تهران در این بخش خواهد شد، نیز گفت: صرفه جویی در این زمینه باعث خواهد شد، بتوانیم به مرور زمان از طلای کثیف درآمدزایی کنیم. ضمن اینکه مشکلات زیست محیطی هم در شهر کاهش می یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این سازمان برنامه های منظم و دقیقی را جهت تکمیل طرح های گذشته و اجرای کامل آن در تمامی نواحی 123 گانه شهر دارد، اظهار داشت: در فاز اول این طرح 12 ناحیه با ویژگی های متفاوت از 12 منطقه به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

کریمیان با نام بردن از مناطقی که در این طرح حضور دارند،ادامه داد: براساس این طرح مناطق 1، 3 ، 5، 6 ،7 ،9، 11، 12، 13،15،20 ،21  در این طرح به عنوان پایلوت فعال خواهند بود که از هر منطقه هم یک ناحیه انتخاب شده است. این نواحی ها به ترتیب ذکر مناطق عبارتند از ناحیه 9 ، 1 ، 5 ، 2 ، 3، 1، 2، 3، 2، 1، 3 و 2 که در مدت 45 روز نسبت به کارگیری تمامی شیوه های اجرایی طرح تفکیک در مبدا اقدام خواهند کرد.

وی درباره نتایج پیش رو در پایان فاز اول طرح تفکیک از مبدا اظهارداشت: جلوگیری از هرگونه فعالیت غیرمجاز، رفع نواقص و تقویت نقاط قوت ناحیه و استمرار طرح، ساماندهی وضعیت غرف بازیافت، ساماندهی ناوگان جمع آوری براساس آنالیز و... از جمله دستاوردهای مورد مطالعه فاز اول این طرح بود و در فاز دوم قرار است با انجام اصلاحات و رفع موانع نسبت به بهبود شرایط و جمع آوری حداکثری پسماندهای خشک به روش مجاز و اصولی اقدام شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار