سفر يک ديپلمات ارشد کره شمالی به اروپا

یک دیپلمات ارشد کره شمالی روز شنبه عازم اروپا شد و قرار است که وی به بلژیک، سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی سفر کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بحبوحه بروز نشانه‌هایی در این خصوص که پیونگ‌یانگ شروع به در پیش گرفتن یک رویکرد فعالانه‌تر در قبال روابط خارجی خود کرده است، رسانه‌ها گزارش دادند یک دیپلمات ارشد کره شمالی روز شنبه عازم اروپا شد.

 خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از منابع دیپلماتیک از پایتخت کره شمالی اعلام کرد قرار است "کانگ سوک جو"، دبیر کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی به  بلژیک، سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی سفر کند.

کیودو گزارش داد ممکن است کانگ 75 ساله که از سال 2010 تا سال 2014 معاون نخست وزیر کره شمالی بود، همچنین در مسیر اروپا یا بازگشت از این قاره با مقامات چینی در پکن دیدار کند.

گفته می‌شود وی از دهه 90 میلادی نقش مهمی در روابط کره شمالی با دیگر کشورهای جهان از جمله آمریکا، ژاپن و چین ایفا کرده است.

براساس این گزارش، به نظر می رسد کره شمالی که همچنین قصد دارد ری سو یونگ وزیر امور خارجه خود را در اواخر ماه سپتامبر برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک بفرستد، تلاشی دیپلماتیک را آغاز کرده است.

در صورتیکه این اتفاق بیافتد، این نخستین بار در 15 سال گذشته خواهد بود که یک وزیر امور خارجه کره شمالی به آمریکا سفر می‌کند.

ژاپن برخی تحریم‌های یکجانبه را علیه کره شمالی به عنوان پاداش تصمیم این کشور برای از سرگیری تحقیقات درباره سرنوشت ژاپنی‌های ربوده شده توسط ماموران کره شمالی در دهه‌های 70 و 80 میلادی، لغو کرده است.

پیونگ‌یانگ به برخی از موارد آدم‌ربایی اذعان کرده است و در سال 2002 برخی از قربانیان را به ژاپن بازگرداند ولی توکیو درخواست کرده است کره شمالی درباره همه موارد شفافیت نشان دهد.

مسئله آدم‌ربایی همراه با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، تلاش‌ها را برای عادی سازی روابط بین این دو کشور مختل کرده است.

کانگ دو بار با کانجی "آنتونیو" اینوکی، نماینده پارلمان ژاپن و کشتی‌گیر سابق که هفته گذشته به منظور شرکت در یک رویداد غیرمعمول هنرهای رزمی به پیونگ یانگ سفر کرد، دیدار کرد.

کیودو گزارش داد این نخستین سفر خارجی کانگ از زمان انتخاب وی به عنوان مسئول امور بین‌المللی حزب حاکم کره شمالی در ماه آوریل است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار