عربستان سعودی با فنلاند برای همکاری دو کشور در زمینه اجرایی شدن قانون هسته ای توافق کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری محیط، منابع رسمی در ریاض از توافق با فنلاند برای همکاری دو کشور در زمینه اجرایی شدن قانون هسته ای عربستان خبر دادند.

"ولید ابوالفرج "نایب رئیس شهرک انرژی هسته ای و تجدید پذیر ملک عبدالله در عربستان در گفتگو با روزنامه الاقتصادیه این کشور گفت:" در تلاش برای تدوین پیش نویس قانون هسته ای عربستان سعی کردیم از تجربه دیگر کشورها بهره ببریم و بهترین قوانین هسته ای را الگو قرار دهیم... حال با فنلاند برای اجرایی شدن متن تهیه شده توافق کرده ایم."

وی افزود:" در پیش نویس تدوین شده چگونگی ساخت نیروگاههای هسته ای توضیح داده شده است. این پیش نویس برای تصویب نهایی به زودی برای مقام ارشد کشور ارسال می شود. مطالعات و پژوهش های ما برای تدوین پیش نویس قانون با دقت تمام پیگیری شد و به نظر می رسد مانعی در مسیر تصویب نهایی آن وجود نخواهد داشت."
 
ولید ابوالفرج، افزود:" بر اساس پیش نویس تهیه شده استفاده از انرژی هسته ای در عربستان فقط برای اهداف مسالمت آمیز خواهد بود ضمن اینکه در تمام مناطق کشور نیروگاههای هسته ای ساخته می شود."

نایب رئیس شهرک انرژی هسته ای و تجدید پذیر ملک عبدالله در عربستان، ادامه داد:" در پیش نویس قانون هسته ای آمده است این قانون یک قانون متمدنانه است که تاکید آن در درجه اول ایمنی هسته ای است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار