آمریکا، از سازمان های تروریستی، به عنوان ابزار استراتژیک خود در منطقه، بی نیاز نخواهد بود؛ ایده کمک گرفتن از شبه نظامیان تکفیری و تروریستی، در پایان دهه ی هفتاد قرن گذشته، با انطلاق از ضرورتی آمریکایی، مبنی بر اجتناب از درگیری مستقیم نیرو های آمریکایی، شکل گرفته است

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه، " سانا"؛ "ناهض حتر"، نویسنده اردنی، تاکید کرد که آمریکا، از سازمان های تروریستی داعش و النصره و دیگر سازمان های تکفیری، به عنوان ابزار استراتژیک خود، بی نیاز نخواهد بود، و توجه را به این نکته جلب کرد که ائتلافی که آمریکا سعی در ایجاد آن علیه تروریست دارد، برای ادامه جنگ است نه اتمام آن و اگر گاهی مجبور می شود حملات محدودی انجام دهد، هدف ان، بازداشتن داعش از حرکت کردن در خارج مسیر از پیش طراحی شده است. 

این نویسنده در مقاله ای که در روزنامه "الاخبار" لبنان منتشر کرده، می پرسد: آیا امپریالیسم آمریکا، واقعا قصد داشت، داعش، النصره و دیگر سازمان های تروریستی را در منطقه ی عربی، ریشه کن سازد؟...آیا خالی شدن منطقه از تروریسم، واقعا، به نفع آمریکاست؟ 

"ناهض حتر" در ادامه می‌نویسد: ایده کمک گرفتن از شبه نظامیان تکفیری و تروریستی، در پایان دهه هفتاد قرن گذشته، با انطلاق از ضرورتی آمریکایی، مبنی بر اجتناب از درگیری مستقیم نیرو های آمریکایی که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، شکل گرفته است.

او می افزاید: پس از جنگ آمریکا علیه عراق، به مانند جنگ ویتنام، یک وضعیت عقب‌نشینی ایجاد شد و مقدمات بازگشت به عراق و تهدید ایران را فراهم کرد؛ آمریکا تمام این اقدامات را بدون آنکه مجبور به دخالت نظامی مستقیم شود، از طریق اعطای مصونیت سیاسی به دولت های سلفی، مانند قطر، آل سعود و ترکیه، جهت بسیج کردن تکفیری های تروریست، آموزش، سرمایه گذاری و هل دادن آنان به سمت جنگ هایی که واشنگتن می‌خواهد بدون هزینه وارد آن شود، عملی ساخته است.

ناهض حتر، این گونه ادامه می‌دهد: یکی از مسائل مرتبط با موضع بین المللی در قبال گروه تروریستی داعش، پیوستن دولت سوریه به ائتلاف ادعایی آمریکا، علیه تروریسم است... آیا در شرایطی که سوریه به صورت مستقل، در محور مقاومت باقی بماند، تحقق این امر، ممکن خواهد بود؟ اگر هدف آمریکا، اساسا ادامه ی جنگ علیه سوریه و به حاشیه راندن آن نیست، دولت سوریه برای ورود به این ائتلاف، چه هزینه ای را باید پرداخت کند؟

این نویسنده اردنی در پایان، بر ضرورت انقلابی جهشی در اندیشه دینی، تاکید می‌کند؛ چرا که افکار گروه تروریستی داعش و اقدامات ان، در اسلوب‌های عربی از بین رفته و بلکه در وجدان مردم، دفن شده است وشاید این، یکی از دلایلی باشد که میان اکثریت و برخورد با وحشی گری این گروه تروریستی مانع می شود و درواقع، قبول کردن آن در سطح گستره است.


انتهای پیام/
برچسب ها: تروریستی ، آمریکا ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار