دنیل ریکاردو و سباستین فتل درباره گرندپری ایتالیا که هفته آینده در مونزا برگزار می شود، نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران فتل گفت:من در دوران جوانی ام زمانی که در رقابت های کارتینگ حضور داشتم، در ایتالیا زمان زیادی را سپری کردم. در ناپولی، پارما و خیلی جاهای دیگر، پیست های کارتینگ فوق‌العاده ای وجود دارد. محبوبیت کارتینگ در ایتالیا خیلی زیاد است، چون در آن کشور کمپانی های زیادی از این ورزش حمایت می کنند. از زمان کارتینگ و حضور داشتن در تیم تورو روسو، دوستان زیادی در این کشور دارم. رفتن دوباره به این کشور فوق‌العاده است. برای من، مونزا یکی از بهترین پیست های تقویم مسابقات فرمول یک است. در این پیست، تا جایی که امکان دارد سعی می کنیم با سرعت زیادی رقابت کنیم. در پیست ۵٫۷۹۳ مونزا، اتومبیل ها به سرعت های بالایی می رسند و نقاط ترمزگیری سنگینی هم در آن وجود دارد.
ترمزها و تایرها در این پیست مدام تحت فشار هستند. پیچ های سریعی هم مانند Grande Curve و پارابولیکا وجود دارد. تمام کردن یک دور در مونزا خیلی سخت است، چون خیلی کم پیش می آید یک پیچ را در این پیست آنطور که دوست دارید طی کنید.

دنیل ریکاردو هم در اینباره گفت: بزرگ ترین چالش در این پیست، نقاط ترمزگیری آن است. اولین شیکان بهترین مثال درباره این موضوع است. در طول فصل، سریع ترین سرعت خود را زمانی تجربه می کنید که در حال وارد شدن به این شیکان هستید. ترمزگیری به موقع و مناسب نشان می دهد که در خروجی این شیکان چه عملکردی دارید. به غیر از این باید توجه داشت که در زمان ترمزگیری، اتومبیل کمترین نیروی رو به پایین را در طول فصل دارد. از طرفی دوست ندارید در زمان ترمزگیری تایرها قفل کنند و از طرفی دیگر هیچ کسی دوست ندارد با پدال ترمز نرم رفتار کند تا زمان از دست بدهد. برای بهترین عملکرد باید مدام تمرکز داشته باشید. خیلی مسیرهای مستقیم طولانی را دوست ندارم. به نظر من این مسیرها خیلی حوصله سر بر هستند، اما مهمترین ویپگی مونزا، مسیرهای مستقیم طولانی آن است. وقتی در بین درختان در حال رانندگی هستید، یک دفعه خود را در برابر هوادارانی می بینید که از شما حمایت می کنند. همین هم ضربان قلب شما را افزایش می دهد. به غیر از این، سیل تماشاگر در مونزا دیوانه کننده است. همان طور که پیس بینی می شود، بیشتر تماشاگران طرفداران فراری هستند. اما در گذشته دیدم که آنها به من هم لطف زیادی داشتند. خیلی دوست دارم بر روی سکوی قهرمانی این پیست حضور داشته باشم و برای رسیدن به این هدف، هر کاری از دستم برآید انجام می دهم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار