در شروع این هفته شاخص کل بورس لحظاتی به لطف رونق معاملات در نمادهایی مانند ومعادن، کچاد و همچنین معامله بلوکی در محدوده مثبت قیمتی سیری صعودی را در پی گرفت.

  محمد رضا گیوکی فعال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص بازار این هفته بیان کرد:در شروع این هفته شاخص کل بورس لحظاتی به لطف رونق معاملات در نمادهایی مانند ومعادن، کچاد و همچنین معامله بلوکی در محدوده مثبت قیمتی سیری صعودی را در پی گرفت.

وی در ادامه گفت: اما تحت تاثیر روند رو به افول نمادهایی مانند فارس و تاپیکو قرار گرفت تا اینکه در ساعات پایانی از مرز 73 هزار واحد فرو افتاد.

گیوکی در خصوص معاملات بازار فرابورس توضیح داد:دربازارفرابورس نیز ارزش کل معاملات به 1.490میلیاردریال وشاخص کل فرابورس باکاهش2.5 واحدی به عدد810 واحد رسیدقابل ذکراست که نمادهای جم وحسینا بیشترین اثرمنفی رابرشاخص فرابورس داشته است.

فعال بازار سرمایه در مورد نمادهای موثر بر شاخص اظهار کرد:در اواسط هفته شاخص کل بورس تحت تاثیر نمادهایی چون شپمچا و آسیا کمی افت کرد اما با رونق معاملات در بخش نفتی،غذایی،تجهیزاتی و حمل و نقل در مسیر صعود قرار گرفت.

وی در این باره گفت: با بازگشایی و پست در درصدهای مثبت و همچنین معامله بلوکی در نماد ومعادن در محدوده مثبت قیمتی شاخص را به صورت مقطعی بالا کشید.

معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در مورد عکس العمل بازار سرمایه تصریح کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که بازار سرمایه به اخبار منفی عکس العمل بیش از حد نشان داده و به اخبار مثبت واکنش در خوری  نشان نمیدهد.

گیوکی تاثیر نماد خودردویی ها را این طور گفت:در گروه خودرویی به نظر میرسد که این گروه به لیدر بازار تبدیل شده است،معاملات خودرو در این هفته تحت تاثیر انتشار گزارش تلفیق 93 خودرو بوده است.

وی در ابن باره توضیح داد:انتشار این خبر در این برهه مورد تحسین فعالان بازار سرمایه قرار گرفت."خکار" که علت رشدسودآوری در سال مالی93 نسبت به سال مالی قبل را افزایش فروش باتوجه به درخواست مشتری عنوان کرده ,بودجه سال مالی93 را نیزباتعدیل مثبت 11.5درصدی نسبت به گزارش قبل روانه بازارکرده است.

فعال بازار سرمایه در مورد صنعت لاستیک و پلاستیک بیان کرد:شرکت کویر تایر با 20 میلیاردتومان سرمایه برای هرسهم درسال مالی منتهی به 30 آذر 93 مبلغ 385تومان خالص پیش بینی کرده ودر دوره6ماهه موفق به تحقق 41 درصد از این مبلغ شده است.

گیوکی با توضیح در مورد ورود صنعت سیمان در بورس کالا گفت:عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری وتوسعه صنایع سیمان دربازاربورس درحالی ازماههای گذشته میان فعالان بازارسرمایه زمزمه میشدکه این امرتاکنون محقق نگردیده است.
 
وی با توضیح به عرضه ای گروه مسکن بیان کرد: در گروه مسکن شاهد عرضه اولیه 20 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری زاینده رود در روز دوشنبه بودیم و همچنین پذیره نویسی اولین صندوق زمین و ساختمان در روز شنبه 8 شهریور با عنوان صندوق نسیم آغاز شد.

وی در این باره ادامه داد:مزایای این صندوق میتوان به جمع آوری نقدینگی سرگردان،تقویت طرف عرضه در بازار مسکن،نقد شوندگی بالاتر این صندوقها و افزایش یا حفظ قدرت خرید سرمایه گذار در برابر افزایش قیمت زمین و ساختمان اشاره کرد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، ارزش ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار