فدراسیون جامعه مدنی افغانستان با انتقاد از تأخیر موجود در روند انتخابات گفت: دولت آینده باید از افراد برجسته افغانستان تشکیل شود که تمثیل اراده واقعی مردم این کشور باشد و نباید مافیا بر سرنوشت مردم حاکم شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، "صدیق انصاری" رئیس فدراسیون جامعه مدنی افغانستان روز گذشته در نشستی خبری در کابل گفت: مردم افغانستان در 2 دور انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‎های رأی رفتند تا شاهد بهبود وضع زندگی خود باشند.
 
وی افزود: طولانی شدن روند انتخابات تأثیرات منفی بر وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی افغانستان داشته و از هر 2 کاندیدا خواست هر چه زودتر دولتی تشکیل دهند که برای تمام مردم افغانستان مفید و قابل قبول باشد.
 
این نهاد از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست براساس تأمین شفافیت و شمارش دقیق آرا نتایج انتخابات را اعلام و افراد متقلب را به نهادهای دادگاهی و قضایی معرفی کند.
 
اعضای این نهاد همچنین تأکید کردند دولت آینده باید از افراد برجسته افغانستان تشکیل شود که تمثیل اراده واقعی مردم این کشور باشد و نباید مافیا بر سرنوشت مردم حاکم شود.
 
**گردهمایی مردمی برای اعلام نتایج انتخابات
 
در همین حال صدها نفر از مردم ولایت‎های «پکتیا» و «ننگرهار» نیز روز گذشته در یک گردهمایی مسالمت‌آمیز خواستار اعلام نتایج نهایی انتخابات شدند و هشدار دادند تأخیر در روند انتخابات کاسه صبر مردم را لبریز خواهد کرد.
 
آنان همچنین هشدار دادند در صورتی که نتیجه انتخابات اعلام نشوند خاموش نخواهند نشست و در مورد سرنوشت آینده این کشور تصمیم خواهند گرفت.
 
این اظهارات در حالی از سوی مردم و جامعه مدنی افغانستان مطرح می‎شود که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از بازشماری 90 درصد کل آرا خبر داده و تأکید دارد که به زودی نتیجه نهایی انتخابات را اعلام خواهد کرد.
 
در همین حال فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز چندی پیش اعلام کرد: نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 19 شهریور ماه اعلام خواهد شد.
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار