پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان 9 تن مواد مخدر را که طی ماه های گذشته در استان فراه در غرب این کشور کشف و ضبط کرده بود به آتش کشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"بازمحمد احمدی" رییس مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان گفت: مثلث مواد مخدر، تروریسم و فساد اداری عوامل اصلی چالش ها در این کشور است و پلیس با این پدیده ها با جدیت مبارزه خواهد کرد.

مواد مخدر مذکور با حضور رسانه ها و مقامات دولتی به آتش کشیده شد.

احمدی افزود: در هر منطقه ای از افغانستان که تولید و کشت مواد مخدر ادامه دارد ناامنی ها نیز بیشتر است.

احمدی تاکید کرد که استان های غربی افغانستان مرکز اصلی ترانزیت مواد مخدر است و ناامنی ها در این نواحی ریشه در تلاش قاچاقچیان مواد مخدر دارد.

گفته می شود در ولایت فراه شمار زیادی از قاچاقچیان مواد مخدر زندگی می کنند که با باندهای مافیایی بین المللی در ارتباط هستند.

وزارت کشور افغانستان روز سه شنبه هفته گذشته نیز اعلام کرد که نیروهای ویژه مبارزه با مواد مخدر افغانستان در شهرستان "نجوایی" شش هزار و 635 کیلو تریاک، 324 کیلو هروئین و 10 کیلو حشیش را کشف و ضبط کردند.

بر اساس گزارش سازمان های بین المللی، افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان به شمار می رود که حدود 90 درصد مواد مخدر جهان در این کشور تولید می شود.

وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در آخرین گزارش خود با تایید افزایش 36 درصدی کشت خشخاش در این کشور طی چند سال گذشته اعلام کرد در سال 2013 به مقدار 209 هزار هکتار زمین ها زیر کشت خشخاش رفته بود.

نظامیان خارجی به رهبری آمریکا 13 سال قبل به بهانه مبارزه با مواد مخدر و تروریسم به افغانستان لشگر کشی کردند. در این مدت نه تنها تروریسم سرکوب نشد و همچنان به عنوان جدی ترین چالش مقابل دولت افغانستان مطرح است، بلکه تولید مواد مخدر در افغانستان نیز چندین برابر افزایش یافته است.

افغانستان به خاطر گستردگی مبارزه با مواد مخدر وزارت خانه ای بانام وزارت مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرده است. این وزارت خانه نیروی نظامی در اختیار ندارد، بلکه نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر زیر مجموعه وزارت کشور است که تحت فرماندهی باز محمد احمدی معاون وزیر در امور مبارزه با مواد مخدر است .
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار