ربیعی در مراسم رونمایی از سایت گفتگو اجتماعی:

باب گفتگوی اجتماعی پیرامون مهمترین مسائل اجتماعی باز می‌شود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در نظر داریم باب گفتگوی اجتماعی پیرامون مهمترین مسائل اجتماعی باز کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از سایت گفتگوی اجتماعی که بعد از ظهر امروز در محل وزارت خانه و با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد گفت: از جمله وجوه تمایز دولت تدبیر و امید به رسمیت شناختن مسائل اجتماعی است. که برای حرکت به سوی حل مسائل به رسمیت شناختن مسائل و مشکلات امری ضروری و اجتناب نا پذیر است.همچنین از طرح غلو آمیز مسئله نیز جلوگیری می کند.

وی در ادامه تصریح کرد:‌ باب گفتگوهای اجتماعی در خصوص مهم‌ترین مسائل اجتماعی نیز از برنامه های مهمی  است که در دولت مورد توجه قرار گرفته تا با وارد کردن اندیشمندان حوزه‌های مختلف آسیب‌های  اجتماعی و NGOها که در این بخش اقدامات عملیاتی و اجرایی را بر عهده دارند نسبت به طرح و آسیب شناسی و ارائه راه حل های موثر گام‌های خوبی برداشته شود.

ربیعی در ادامه با اشاره به رونمایی از سایت گفتگوی اجتماعی اظهار داشت: با راه اندازی این سایت شاهد ارائه طرح‌ها و ایده‌های بازیگران اصلی عرصه آسیب‌های اجتماعی با استفاده از آن‌ها در سیاست گذاری‌ها و سیاست‌سازی‌ها باشیم. که در این راستا طی یک سال اخیر شاهد ارائه طرح های مطلوبی از نهادهای مختلف سراسر کشور بوده ایم.که بسیار بدیع و ناشی از کنش‌های مستقیم با پدیده‌های اجتماعی بوده است.و می  تواند در اصلاح لوایح پیرامون مسائل اجتماعی مورد توجه مسئولان قرار گیرد و منجر به ارائه لایحه‌ای شود که دارای رضایت بخشی بیشتری باشد.

وی در ادامه به اهمیت گذر از دولتی عمل کردن به سمت اجتماعی عمل کردن در شناخت و حل مسائل اشاره کرد و افزود: دولت هر چند دارای اختیارات فراوانی است اما به عنوان عنصری با قدرت توانایی درک تمامی مسائل را در حوزه‌های مختلف ندارد و در این راه باید با اجتماعی کردن مسائل و هماهنگی با تمامی نهادهای مدنی در این خصوص اقدام کرد زیرا عرصه اجتماعی عرصه حل مشکلات و مسائل اجتماعی است.

ربیعی در ادامه به وجه دیگر دولت تدبیر و امید و اخذ سیاست‌های رفاهی روشن و مشخص اشاره کرد و اظهار داشت:‌ اتحاد ما در دولت یازدهم این است که باید به طور روشن و اثر گذار بر عرصه اجتماعی عمل کرد و در این خصوص داشتن سیاست منسجم رفاهی است که می‌تواند به طور یک پارچه تمامی لایحه‌های اجتماعی را در برگیرد و با برنامه عمل کند. 

خاطرنشان کرد:‌ با فعال شدن شورای عالی رفاه و کمیسیون‌های آن مسائل مختلف اجتماعی از  جمله زنان، سالمندان و کودکان به همراه سایر مسائل و آسیب‌های متعدد اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است در پایان جلسه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان نهادهای مردمی پیرامون مشکلات کودکان کار و خیابان نسبت به ارائه نظرات  خود و راه کارهای پیش رو صحبت‌هایی را ارائه کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: باب ، گفتگوی ، اجتماعی ، سایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار