کرمانشاه/حضور وزیر کار و رفاه اجتماعی در کرمانشاه

علی ربیعی و دغدغه ای به نام کارآفرینی در کرمانشاه

ربیعی گفت: اشتغال باید به دغدغه تک تک مدیران تبدیل شود به گونه ای که حتی از کنار یک شغل نیز بی اعتنا نگذریم. خوشبختانه در کرمانشاه کارگروه های اشتغال تا سطح دهداری ها فعال شده اند تا پیرامون چگونگی ایجاد اشتغال اندیشه کنند و فکر کارآفرینی را ترویج دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ وی با اشاره به اینکه استان برای رشد بیشتر نیازمند سالانه 5 هزار میلیارد تومان اعتبار اظهار داشت: کارآفرینی باید تبدیل به یک نهضت فکری شود و دستگاه های ذی ربط افراد کارآفرین را شناسایی کرده و به جامعه معرفی کنند و حتی مجسمه آن ها را بسازند تا این اشخاص به عنوان الگوهای کارآفارینی به جامعه معرفی شوند.

  کتاب های درسی نیز کودکان باید به کار و تلاش ترغیب شوند و ترویج فرهنگ کارآفرینی از همین جا آغاز شود. امیدوارم این فرهنگ آنقدر فراگیر شود که خانواده ها در کنار دکتر و مهندس آرزو کنند بچه هایشان کارآفرین شوند.

ربیعی با تاکید بر این موضوع که لازم است ارتباطات میان دستگاهی پیرامون توسعه و اشتغال را افزایش دهیم در ادامه افزود: با رویه های موجود استان توسعه پیدا نمی کند و به همین دلیل باید عادات و رویه های ناکارآمد فعلی را کنار بگذاریم.

 سخنان وزیر کار دولت تدبیر و امید پیرامون پروژه پالایشگاه آناهیتا که مدت هاست راکد مانده است بسیار امیدوار کننده بود: این وزارتخانه 3000 میلیارد از اعتبارات پالایشگاه آناهیتا را تأمین می کند تا روند احداث این پالایشگاه هر چه زودتر آغاز شود. هچنین این وزارتخانه تمایل دارد حجم سرمایه گذاری هایش را در آناهیتا افزایش دهد.

ربیعی در ادامه سخنانش از حمایت این از صنایع پایین دستی پالایشگاه خبر داد و گفت: مطالعات صورت گرفته نشان می دهد اگر پتروشیمی را صنعت غالب استان در نظر بگیریم و ارابه اصلی اشتغال را به آن ببندیم می توان مشاغل حاشیه ای و خدماتی بسیاری در کنار آن ایجاد کرد. 

ربیعی در ادامه مهم ترین دغدغه در بخش کشاورزی را حفظ مشاغل موجود در این بخش دانست و اظهار داشت: اگر از بیکاری های آینده در این بخش جلوگیری کنیم خیلی موفق عمل کرده ایم. خوشبختانه اعتبارات مالی در نظر گرفته شده می تواند به حفظ شغل های موجود در بخش کشاورزی کمک کند. همچنین در قالب طرح تکاپو می توان مطالعات پیرامون طرح گرمسیری انجام داد و قابلیت های این طرح برای ایجاد اشتغال مشاغل جانبی بیشتر را بررسی کرد. به عنوان نمونه اگر پتانسیل های استان در زمینه گیاهان دارویی چشمگیر باشد در این قسمت نیز سرمایه گذاری خواهیم کرد.

ربیعی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه گردشگری کرمانشاه از ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است اظهار داشت: تاکنون استفاده چندانی از این قابلیت ها صورت نگرفته است به همین دلیل باید سرمایه گذاری ها در این بخش را بیشتر کنیم. برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری وام های کم بهره ای در نظر گرفته شده که به خوبی از آن استفاده نشده است. در این میان بخش هتل داری و صنایع دستی از جمله مواردی است که می توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شوند./ش/ن

برچسب ها: کرمانشاه ، وزیر ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.