محمدی عراقی درجمع خبرنگاران:

نخستین محموله 95 تنی امدادی ایران به غزه ارسال شد / آ‌مادگی هلال احمر ایران برای انتقال مجروحین غزه به کشور

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر از ارسال نخستین محموله 95تنی ایران به ارزش ریالی یک میلیون دلار به کشور فلسطین خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمد شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق بیان داشت: به دنبال  حملاتی که رژیم صهیونیست علیه مردم غزه داشت کمک‌های جمع آوری شده توسط هلال احمر که با استقبال بسیار خوب مردم نودوست کشور همراه بود، نخستین محموله 95 تنی امدادی در غزه ارسال می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که این اولین محموله‌ای است که به صورت مستقیم از  ایران بار گیری می شود اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که وزارت امور خارجه با طرفین خارجی انجام داد مجوز این محموله برای  ارسال به غزه صادر شد.

این محموله از طریق مرز هوایی و با هواپیما بوئینگ747 که با هواپیمای باری است  به کشور مصر ارسال خواهد شد و از آن جا به سمت رفح فرستاده می‌شود.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر با بیان این که  این محموله 95 تن است تصریح کرد: ‌این محموله شامل  700دستگاه چادر، 7هزار تخته پتو، 4هزار زیر انداز، 20هزار کنسرو  غذایی، و 35تن اقلام امدادی و تجهیزات پزشکی است که ارزش ریالی آن ها 3میلیارد و 200میلیون تومان از محل کمک های مردمی  است.

وی همچنین در ادامه افزود: همراه این محموله همکاران ما، دو پزشک، و یک نفر در بخش امور بین الملل به غزه اعزام می‌شوند تا در ضمن توزیع محموله و تحویل آن به مقامات فلسطینی زمینه همکاری در بخش بهداشتی و پزشکی منطقه را بررسی کنند.تا در مراحل بعدی کمک های بیشتری ارسال شود.

وی در ادامه با بیان این که ما برای ارسال محمو‌له‌های بیشتر آمادگی داریم افزود: در طی بحران اخیر غزه کمک های بشر دوستانه ایران در سه مرحله که به صورت نقدی بود به فلسطین ارسال شد.و طبق هماهنگی‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر فلسطین تجهیزات دارویی، پزشکی، در کشور مصر خریداری و به مصر ارسال شد. این کمک ها 6میلیارد ریال ارزش ریالی داشته است.
*برای انتقال مجروحین فلسطینی آمادگی داریم

معاون امور بین الملل جمعیت هلال احمر در ادامه از آمادگی این جمعیت برای انتقال مجروحین فلسطینی برای درمان به کشور خبر داد و اظهار داشت: ما برای انتقال مجروحین غزه از طریق هواپیمای ارسال محموله‌ها آمادگی داریم اما هنوز طرف مصری واکنش مثبتی نداشت است و در حال حاضر امکان انتقال مجروحین وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما هماهنگی های خود را انجام و آمادگی خود را اعلام کردیم. 

محمدی عراقی در ادامه با اشاره به آمادگی خرید دستگاه‌های امدادی  مثل آمبولانس و ارسال به غزه بیان داشت: طی بحران اخیر غزه 47دستگاه آمبولانس منهدم شده است مذاکرات هماهنگی به ویژه برای خرید آمبولانس و سایر وسایل نقلیه امدادی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هلال احمر ، تجهیزات ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار