صبح امروز انتخابات اتحادیه فرش دستباف برای نخستین بار در شهرستان آبیک برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،، صبح امروز نخستین انتخابات اتحادیه فرش دستباف شهرستان آبیک در حسینیه امام رضا (ع) شهر آبیک برگزار شد.

در این انتخابات که 400 نفر از بافندگان فرش دستباف شهرستان آبیک حضور داشتند، آرای خود را برای انتخاب هیئت مدیره و بازرسان به صندوق انداختند.

قاسم داودپور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک در جمع شرکت‌کنندگان در این انتخابات اظهار کرد: پس از شهرستان تاکستان، شهرستان آبیک دومین شهرستانی است که انتخابات اتحادیه فرش را برگزار کرده است.

داودپور افزود: هنر فرش از زمان بسیار قدیم به عنوان یکی از تولیدات ناخالص ملی مطرح بوده است و در دنیا حرف نخست را می‌زد اما امروزه به دلایلی این موضوع کم‌رنگ شده است.

وی ادامه داد: بیشتر بافندگان فرش شهرستان آبیک برای تاجران استان‌های قم و آذربایجان غربی کار می‌کنند و فرش بافته دستشان را در اختیار این تاجران قرار می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: با برگزاری این انتخابات و تشکیل اتحادیه فرش دستباف در شهرستان آبیک نمایشگاه دائمی در این شهرستان برپا می‌شود تا فرش بافندگان به فروش برسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک اضافه کرد: بر اساس ماده 77 نظام صنفی مقرر شد تا انتخابات برای تشکیل اتحادیه بافندگان فرش دستباف برگزار شود که با فراخوانی صورت گرفته، 400 نفر در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

داودپور بیان کرد: 20 نفر از بانوان و آقایان در هیئت مدیره و 10 نفر از بانوان در بخش بازرسی کاندیدا شده‌اند که همه این افراد از سوی مراجع ذی‌صلاح و اتاق اصناف تأیید شده‌اند.

 پس از پایان انتخابات پنج نفر به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و دو نفر به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.

همچنین یک نفر به عنوان عضو اصلی بازرسی اتحادیه فرش و یک نفر به عنوان عضو علی‌البدل بازرسی انتخابات اتحادیه فرش انتخاب شدند.

اتحادیه بافندگان فرش دستباف، شخصیتی حقوقی و غیر انتفاعی است که در اجرای ماده 77 قانون نظام صنفی و به منظور حمایت از بافندگان فرش دستباف طبق مفاد شیوه‌نامه تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قزوین ، فرش ، دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.