زارع‌پور: همه مربیان را امتحان کرده ایم

رئیس فدراسیون پینگ‌پنگ گفت: برنامه ما استفاده از مربیان خارجی است ضمن انکه از همه مربیان داخلی هم استفاده کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمد زارع‌پور رئیس فدراسیون پینگ‌پنگ در نشست خبری بازی‌های آسیایی اینچئون می گوید: بعد از مسابقات جهانی 2010 برنامه‌ریزی 5 ساله برای موفقیت در بازی‌های آسیایی 2014 انجام دادیم و برای همین قراردادهای مختلفی از جمله با کمپ اشلایگر و مربیان خارجی امضا کردیم. هدف ما کسب مدال برنز انفرادی کره‌جنوبی بود اما اعزام ناقص تیم به بازی‌های آسیایی ممکن است، مشکل‌ساز شود.
 
وی با بیان اینکه از 10 قدرت برتر جهان 7 تا 8 کشور در آسیا هستند تصریح کرد: کار سختی در بازی‌های آسیایی داریم و دلیل آن هم عدم مدال‌آوری در این سال‌ها بوده است. حتما باید 4 بازیکن برتر ما در اروپا بازی کنند چراکه حریفان هندی ما چندین سال است این کار را انجام می‌دهند. تنها راه این است که بازیکنان اصلی ما در اروپا بازی کنند چراکه با میانگین سنی 20 سال تیم جوانی داریم. در کنار این نفرات تیم‌های دوم و سوم را هم آماده می‌کنیم. نوشاد در این مدت هرچه در ایران تمرین کرده است روند نزولی داشته است ما هم به زور نمی‌توانیم بگوییم برخلاف میل باطنی‌اش در اروپا بازی کند اما پیگیر حضورشان در لیگ اتریش هستیم و خودشان هم تمایل نشان دادند و به زودی مقدمات این کار را فراهم خواهیم کرد.
 
رییس فدراسیون پینگ پنگ افزود: از مسئولان کمیته ملی المپیک درخواست داریم یک سهمیه بدهند تا بتوانیم در بخش تیمی مسابقات هم شرکت کنیم چراکه با 3 بازیکن علاوه بر مسابقات انفرادی و دوبل در بخش تیمی هم می‌توانیم حضور داشته باشیم. تجربه نشان داده است اگر در بخش تیمی شرکت نکنیم بازیکنان ما در مسابقات انفرادی هم عملکرد موفقی نخواهند داشت و در این شرایط مسئولیت با ما نیست. در این شرایط پیش‌بینی ما کسب مقام تیمی پنجم تا هشتم و انفرادی سوم تا پنجم است.
 
زارع پور درخصوص انتخاب رحمت عالمیان برای هدایت ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی و اینکه آیا او مدرک مربیگری دارد یا خیر گفت: در این مدت تمام مربیان ایران را آزمایش کرده‌ام و با شناخت کافی این تصمیم را گرفته‌ام. متاسفانه در مربیگری اختلاف سلیقه داریم. روزی که من آمدم کمیته فنی به من گفت کاسب را عوض کنم اما من حمایت کردم چون شش ماه بیشتر به مسابقات جهانی نمانده بود و حتی به او گفتم قطعا بعد از مسابقات جهانی سرمربی تیم‌ملی نخواهد بود متاسفانه در فدراسیون پینگ‌پنگ در بحث آموزش و به ویژه مربیگری حداقل 20 سال عقب هستیم که 5 سال آن مربوط به زمان من می‌شود.
 
وی ادامه داد: زمان قرارداد با کمپ اشلایگر برنامه ما اعزام دو مربی با تیم‌های اعزامی به این کمپ بود تا انتقال تجربه از سطح اول مربیگری جهان به مربیان ما صورت بگیرد. به مهران احدی پیشنهاد مربیگری تیم‌ملی را دادم اما او گفت دغدغه من حضور در لیگ و کسب درآمد است که تضمین دادیم تا 3 سال می‌تواند همزمان این کار را انجام دهد اما نپذیرفت. سپس پیشنهاد کمیته فنی انتخاب حسن بود که در اولین جلسه گفت کمیته فنی را قبول ندارد و خودش باید تصمیم بگیرد بعد از بررسی به این نتیجه رسیدم که عالمیان که حداقل بازیکنان تراز اولی را تحویل جامعه پینگ‌پنگ داده است توانایی هدایت تیم‌ملی را دارد.
 
رئیس فدراسیون پینگ پنگ درمورد جذب مربی خارجی تصریح کرد: برنامه ما جذب سرمربی خارجی برای تیم‌های مردان و زنان است و از طرفی مربیان سازنده مانند عالمیان، عمرانی و رهنما در کنار آنها کسب تجربه خواهند کرد. عالمیان در گذشته مدرکی در زمینه مربیگری از فدراسیون پینگ‌پنگ دریافت نکرده است تمام داشته‌هایش تجربی است اما براساس عملکرد نوشاد و نیما در این رشته نشان داده که توانایی این کار را دارد و بهترین گزینه بود چراکه بهترین بازیکنان کشور را تربیت کرده و آموزش داده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: زارع پور ، پینگ پنگ ، مربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار