شعبانپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سهم 60 ميليون مترمكعبي فاز 12 پارس جنوبي در افزايش ظرفيت گاز کشور

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس سهم فاز 12 پارس جنوبي در افزايش 100 ميليون متر مكعبي ظرفيت عرضه گاز كشور را حدود 60 ميليون متر مكعب در روز عنوان كرد و گفت:در بخش دريا سكوي 12B و 12C نصب شده و در تلاش هستيم بتوانيم به سرعت آن را قبل از زمستان به توليد برسانيم.

علي اكبر شعبان پور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فاز 12 پارس بعنوان يكي از مهمترين و بزرگترين فازها در پارس جنوبی است كه معادل 3 فاز متعارف است و با پيشرفت هاي حاصل شده پیش بینی می شود بخش هايي از آن تا ابتداي زمستان به بهره برداري برسد.

وي با اشاره به اینکه واحد شيرين سازي فاز 12A در روزهاي ابتدايي سال 93 با سكوي راه اندازي شد گفت:ترین دوم آن در ارديبهشت ماه به بهره‌برداری رسید. در اين بخش براي امسال راه اندازي ترين 3، 4 و 5 مدنظر است كه پيمانكار به سرعت در حال فعاليت است.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس سهم فاز 12 پارس جنوبي در افزايش 100 ميليون متر مكعبي ظرفيت عرضه گاز كشور را حدود 60 ميليون متر مكعب در روز اعلام كرد.

شعبانپور افزود: در بخش دريا نيز سكوي 12B و 12C نصب شده و در تلاش هستيم بتوانيم به سرعت آن را قبل از زمستان به توليد برسانيم.

شعبان پور گفت: فاز 15 و 16 سايت 1 آن در عسلويه قرار دارد كه در آذر 92 اولين رديف شيرين سازي آن راه اندازي شد و دومين رديف شيرين سازي آن هم در فروردين 93 در مدار توليد قرار گرفت.

وي افزود: اين پالايشگاه دو فازي است و ترين 3 و 4 آن در حال آماده سازي براي راه اندازي است. در بخش دريا نيز دوماه پيش نصب سكوي  15 و 16 انجام شد و مراحل راه اندازي را طي مي كند.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس تصريح كرد: فاز 17 و 18 نيز از فازهاي اولويت اول است كه يك پالايشگاه دو فازي است كه چهار رديف شيرين سازي دارد كه بخش درياي آن پيشرفت هاي خيلي خوبي داشته است و كارهاي باقي مانده از خشكي نيز در حال انجام و واحد نيتروژن آن نيز در حال راه اندازي است.

وي افزود: تمركز ما روي پنج فاز اولويت دار است ولي همزمان روي بخش هاي ديگر نيز توجه داريم و با توجه به تجاربي كه در گذشته حاصل شد متوجه شديم پيشرفت بخش دريا كند تر از بخش خشكي بوده است، به همين دليل همزمان با توجه به خشكي، تمركز اصلي مان را روي بخش دريا گذاشتيم.

وي در مورد آخرين وضعيت فاز 11 نيز افزود: وضعيت اين فاز توسط شركت ملي نفت در حال بررسي است و به زودي خبرهايي در مورد آن نيز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار