ارومیه/

افتتاح بزرگترین واحد تولیدی لوله و اتصالات پی. وی. سی شمالغرب کشور درارومیه

در آخرین روز از هفته دولت، بزرگترین واحد تولید کننده لوله و اتصالات پی. وی.سی شمالغرب کشور با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در شهرک صنعتی فاز 2 توسعه ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، نادر مالک مدیر عامل کارخانه گروه صنعتی آدا پلاست ارومیه به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی لوله‌های پی‌.وی‌.سی شمالغرب کشور در آیین افتتاح این واحد تولیدی گفت: در این واحد لوله های پی.وی.سی از قطر 50 میلی متر تا 500 میلی متر که در شمالغرب کشور بی نظیر است تولید می شود.

وی اضافه کرد: 55 قلم انواع لوله در چهار رده فشاری به ظرفیت تولید سالانه 3 هزار تن، 60 قلم انواع اتصالات به ظرفیت تولید سالانه هزار تن و تولید لوله های 5 لایه به ظرفیت 400 تن در سال سه واحد تولیدی این مجموعه است.

نادر مالک تصریح کرد: با راه اندازی واحد تولیدی 5 لایه سالانه از خروج 500 هزار یورو ارز از کشور جلوگیری شد.

وی یاد آورشد: برای راه اندازی این واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال مستقیم 45 نفر یک میلیون و 200 هزار یورو اعتبار ارزی و 50 میلیارد ریال اعتبار ریالی صرف شده است.

اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این آیین گفت: با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر تامین این نوع لوله ها و زمینه سازی برای صادرات از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در آیین افتتاح این واحد تولیدی گفت: کشور از سرمایه های قابل توجهی در بخش معدن، نفت و گاز برخوردار است و با شکستن تحریم های غرب زمینه برای بروز و ظهور این سرمایه ها با اتکا به نیروی انسانی کارآمد داخلی بیش از پیش فراهم خواهد شد.

مهدی کرباسیان افزود: کشورمان از نظر ذخایر معدنی در بین 160 کشور دنیا در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است و این در حالی است که از تمام ظرفیت های معدنی کشور استفاده نشده و مصمم هستیم با محور قرار دادن معدن به عنوان عامل حرکت اقتصادی در کشور به شکستن رکود اقتصادی کمک شایانی کنیم.

قاضی پور یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه ایجاد مشاغل جایگزین را لازم و ضروری دانست و گفت: آذربایجان غربی برای سرمایه گذاری های کلان دولت و بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده شود.

برچسب ها: کشور ، هفته ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.