نفت در هفته ای که سپری شد؛

بعضی‌ها به دنبال سیاسی کردن داستان بنزین وارداتی هستند/ اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت

سیاسی کردن داستان بنزین وارداتی، اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت، ثبت نام سازندگان داخلی در سامانه کالا، گشایش ال سی 2 میلیارد یورویی فاینانس چین در صنعت پتروشیمی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده این صنعت در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بعنوان پیشران اقتصادی در کشور مطرح است که بایستی اقدامات گسترده‌ای در توسعه این صنعت صورت گیرد. این صنعت می تواند نقش کلیدی در اشتغالزایی ایفا کند.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، از بررسی جامع در باره چگونگی نیاز این منطقه به نیروی انسانی و تعیین ساختار جدید با هدف گسترش و توسعه روزافزون منطقه ویژه اقتصادی لاوان خبر داد.

فرید برت فلوگر گفت: شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا به سرمایه‌گذاری در بازار انرژی ایران احتیاج دارند و ایران یکی از نادرترین کشورهای خاورمیانه برای سرمایه‌گذاری‌های نفتی است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: ٧٨٠ شهر و روستای کشور در مجموع با هشتاد و هشت هزار و ٧٠٠ خانوار همزمان با هفته دولت از نعمت گاز بهره مند می شوند.

فیض بخش با بیان این که ستاد سوخت تنها مجری مصوبات است، تصریح کرد: با وجود افزایش یک میلیون کارت سوخت، از ابتدای امسال تاکنون بطور متوسط ٣ میلیون لیتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مصرف بنزین آزاد و یارانه‌ ای صرفه‌جویی شده است.

زنگنه گفت: عده‌ای هدفشان این است که داستان بنزین وارداتی را به داستان سیاسی محض تبدیل کنند و در بازار مسگر‌ها کسی حرف حساب را نمی‌شنود.


شركت ملی نفت ايران با صدور اطلاعيه‌ای نتايج آزمون استخدامی سال 1392 را اعلام كرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: انرژی مصرفی برای جابجایی هر نفر با خودروی شخصی در مقایسه با مترو، ٢٣ برابر بیشتر است.

ميانگين مصرف بنزين کشور در هفته منتهي به 31 مرداد امسال با کاهش جزئي نسبت به هفته قبل از آن، به 73 ميليون ليتر نزديک شد.

رئیس پرديس صنايع پايين دستي پژوهشگاه صنعت نفت از اجرای طرح تولید بنزین مرغوب با استفاده از ضایعات در پتروشیمی خارگ خبر داد و گفت: این ضایعات به جای سوختن و آلودگی محیط زیست صرف تولید بنزین مرغوب در این مجتمع پتروشیمی می شوند به طوری که ظرفیت تولید بنزین در این واحد بنزین بازیافتی در پتروشیمی خارک را یکهزار و 500 بشکه در روز است.

اولویت نخست شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک سال گذشته بدون انجام سرمایه گذاری خاص در مجتمع ها، رساندن مقدار تولید به ظرفیت اسمی بوده است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: تولید گاز کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به ٢٥٠ میلیارد متر مکعب در سال می رسد که با تحقق ساخت ٣ هزار کیلومتر خط لوله و ٣٠ ایستگاه تقویت فشار، این حجم گاز انتقال یافته و به مبادی مصرف و صادرات می رسد.


حسینی با اشاره به اینکه یکهزار شرکت سازنده و تامین کننده کالا و خدمات صنعت نفت تا کنون در سامانه الکترونیکی کالا ثبت نام کرده‌اند گفت: سازندگان داخلی تا پایان شهریورماه فرصت دارند در سامانه الکترونیکی کالای نفت ثبت نام کنند و مهلت قانونی این فراخوان دیگر تمدید نمی شود.

نخستين کارخانه نمک زدايي نفت با تجهيزات ساخت داخل کشور همزمان با هفته دولت به بهره برداري مي رسد.

با بهره برداری از طرح های پالایشی در دست اجرا تا اوایل سال آینده، تولید بنزین کشور از ٦٢,٨ میلیون لیتر کنونی به ٦٨.٣ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.


رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه صنعت نفت پیشران اقتصاد کشور است به طور یقین بسته خروج از رکود تورمی تاثیرگذاری بیشتری در اقتصاد کشور دارد بنابراین برای تحقق این امر باید نفت را بودجه جاری و سالانه خارج شود تا نفت را در تولید و سرمایه گذاری طرحهای زیر بنایی کشور بکار گیریم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از گشایش ال سی ٢ میلیارد یورویی فاینانس چین در طرحهای جدید صنعت پتروشیمی خبر داد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران گفت: سهمیه 60 لیتر سهمیه بنزین 700 تومانی و 300 لیتر سهمیه بنزین 1000 تومانی شهریورماه امشب در کارت‌های سوخت شارژمی شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: 15هزار قلم کالای شرکت‌های پالایش گاز در داخل تولید می‌شود و در آینده نزدیک قطعات دوار توربین‌ها با کمک شرکت‌های توانمند داخلی ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار