سالانه جان بسیاری در دریاها گرفته می‌شود و این در حالیست که مسئولان فدراسیون نجات غریق حتی از آمار غرق شدگانه در سایت رسمی فدراسیون خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بسیاری از هموطنان در طول سال به سواحل شمال و جنوب کشور رفته و در دریاها شنا می‌کنند این مراجعه در تابستان به بالاترین حد خود می‌رسد. شنا در آبهای آزاد به عنوان یکی از تفریحات مفرح متاسفانه در ایران می‌تواند حادثه‌ساز باشد.

هر ساله آمار بالای غرق‌شدگان نشان می‌دهد که هنوز اقدامی موثری برای نجات مردم صورت نگرفته است.

فدراسیون نجات غریق جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی آموزش نیروهای متخصص در زمینه ایمنی محیط و نجات جان مغروقین از مهمترین ارگان‌ها در این امر می‌باشد هر چند "اسفندیاری" نائب رییس فدراسیون نجات غریق، این فدراسیون را مسئول نمی‌داند و تمام مسئولیت را بر عهده وزارت کشور انداخته و معتقد است که وزارت کشور اقدامات کافی برای نجات جان مردم در مناطق پر خطر را انجام نمی‌دهد.

اسفندیاری اضافه می‌کند کمبود منافع مالی و امکانات سخت‌افزاری نیز از عوامل بسیار مهم ناتوانی ناجیان غریق برای نجات جان افراد می‌باشد.

آمار غرق‌شدگان در ایران به نسبت سواحل موجود یکی از بالاترین در جهان است و شاید با اطلاع‌رسانی بیشتر بتوان این آمار را کاهش داد.

آمار دقیق غرق‌شدگان می‌تواند در برنامه‌ریزی برای مهار این روند بسیار موثر واقع شود در حالی که هنوز به هیچ نهاد رسمی برای انتشار آمار غرق‌شدگان وجود ندارد.

وزارت کشور سازمان هلال احمر، سازمان پزشکی قانونی و فدراسیون نجات غریق در مورد غرق‌شدگان آمارهایی را گاه منتشر می‌کنند که باهم بسیار متفاوت هستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: دریا ، تابستان ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار