ایلخانی گفت: پروژه اپرون فرودگاه بین‌آلمللی مهر‌آباد با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ایلخانی در مراسم افتتاح پروژه اپرون مهر‌آباد و ترمینال حجاج فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه فرودگاه مهر‌آباد 73 سال از عمرش می‌گذرد گفت: در حال حاضر این فرودگاه نیاز به سرمایه‌گذاری در امور مسافری و باری دارد گفت: پایانه‌های مسافری این فرودگاه استاندار نیست و تماماً یک باند برای پرواز داریم که این باندها به شدت نیاز به بازسازی دارد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر 75 هزار مترمکعب پایانه‌ فرودگاهی داریم که در سال 1938 میلادی توسط یک شرکت خارجی ساخته شد.
 
وی در ادامه افزود: فرودگاه مهرآباد 6 پایانه دارد که این پایانه‌ها در سطح توقع مردم نیست و باید تمامی آنها بازسازی شود.
 
ایلخانی در ادامه اظهار داشت: میانگین نشست و برخواست پروازهای مهرآباد 310 فروند است که در سال 1393 به طور میانگین 14 میلیون مسافر را جابه‌جا کردیم.
 
ایلخانی در ادامه اظهار داشت: با همکاری بخش خصوصی طرح جامعی را برای بازسازی و نوسازی فرودگاه مهرآباد طراحی و به تصویب رساندیم و صرف چند روز آینده فراخوان جذب سرمایه‌گذار را آغاز می‌کنیم.
 
فرودگاه مهرآباد پذیرای 20 میلیون مسافر است که با انتقال 10 میلیون از مسافران حج به فرودگاه امام خمینی(ره) فرودگاه مهرآباد پذیرای 10 میلیون مسافر خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه توضیح داد: برای بازسازی فرودگاه امام خمینی(ره) 25 هزار میلیارد ریال هزینه شده که ظرف 18 ماه بازسازی آنها به اتمام می‌رسد.
 
ایلخانی در ادامه به عملیات اجرایی پروژه بهسازی و نوسازی عوامل میدان پروازی فرودگاه بین‌المللی مهر‌آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی بخش شمالی تاکسیوی به مساحت 6 هزار و 700 مترمربع، تاکسیوی آلفا به مساحت 52 هزار مترمربع اپرونش رقی با مساحت 110 هزار مترمربع با اعتبار 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور تأمین گردیده و با تلاش شبانه‌روزی به مرحله افتتاح رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: پروژه ، مسافر ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار