تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کشورمان در دومین روز رقابت های انتخابی المپیک عصر شنبه هشتم شهریور در قزاقستان صاحب مدال طلای 40 امتیازی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در دومین روز رقابت های انتخابی المپیک در قزاقستان، عصر امروز مهدي خدابخشي تكواندوكار وزن 80- كيلوگرم (وزن سوم المپيكی) در گام اول "وون جانگ هون" از كره جنوبي را هشت بر صفر شکست داد، سپس "سباستين كريسميچ" از آرژانتين قهرمان المپيك 2012 لندن را 6 بر یک برد. او در دور سوم "آنتون كاتكوف" دارنده مدال برنز جهان را در راند طلایی شکست داد و در مرحله نیمه نهایی "توران مایزرون" از فرانسه دارنده مدال برنز گرندپریکس چین و نایب قهرمان اروپا را 9 بر یک مغلوب کرد تا راهی دیدار پایانی شود.

خدابخشی که به تازگی وارد رنکینگ تکواندوکاران المپیکی فدراسیون جهانی شده است، در فینال مسابقات جایزه بزرگ آستانا باید برابر "استیون لوپز" آمریکایی قهرمان پنج دوره مسابقات جهانی و دارنده 2 مدال طلا و یک مدال برنز المپیک قرار می گرفت که با انصراف این تکواندوکار از رویارویی با خدابخشی، این بازیکن جوان ایران به مدال طلای ارزشمند و جایزه دلاری این مسابقات دست یافت.

این نشان طلا 40 امتیاز که نخستین طلای ایران در رقابت های گرندپریکس نیز محسوب می شود، به امتیازات خدابخشی در رنکینگ المپیکی اضافه خواهد کرد.

اما فرزان عاشورزاده تكواندوكار وزن 58- كيلوگرم (وزن اول المپيكی ایران) در اولین حضورش در این رقابت ها ابتدا "ابوزيد" از اردن را با نتیجه 23 بر سه شکست داد، سپس "حسين شريف" از مصر دارنده مدال برنز جهان را 19 بر یک شکست داد و در سومین گام با پیروزی 13 بر سه برابر "چنگ هوآنگ" از چين تايپه قهرمان آسيا در سال 2012راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تکواندوکار 18 ساله کشورمان در مرحله نیمه نهایی با مصدومیت و انصراف "صفان خلیل" از استرالیا دارنده مدال برنز گرندپریکس چین و قهرمان دانشجویان جهان به مسابقه پایانی رسید و در فینال "وی چین یانگ" دارنده مدال طلای گرندپریکس منچستر و 2 مدال برنز جهان از چین تایپه رفت و نتیجه را واگذار کرد تا به مدال نقره برسد.

عاشورزاده با کسب این مدال نقره 24 امتیاز به رنکینگ المپیکی اش اضافه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار