رقابت های تکواندو انتخابی المپیک و گرندپریکس قزاقستان قرعه کشی شد و نمایندگان ایران از امروز جمعه هفتم شهریور به میدان می روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دومین دوره مسابقات گرندپريكس یا جایزه بزرگ فدراسیون جهانی تکواندو در سال 2014 که انتخابی بازی های المپیک 2016 "ریو" نیز محسوب می شود از امروز در "آستانا" قزاقستان آغاز شده است.

اين رقابت ها در كلاس G4 و در چهار وزن المپیکی برگزار می شود که نفرات اول تا 31 رنکینگ المپیکی در مجموع 206 تكواندوكار از 50 کشور در آن حضور دارند. میزبان نیز می‌تواند در هر وزن یک تکواندوکار را در این مسابقات معرفی کند.

این دوره از مسابقات در سالن "ساری آرکا" آستانه برگزار مي شود که فرزان عاشورزاده، بهنام اسبقی، علیرضا نصرآزادانی، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی، نمایندگان کشورمان هستند.

همچنين به نفرات اول این مسابقات علاوه بر 40 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک، 5 هزار دلار جایزه نقدی نیز اهدا خواهد شد. نفرات دوم 24 امتیاز و 3 هزار دلار و نفرات سوم هم 14.4 امتیاز و هزار دلار جایزه دريافت خواهند کرد.

با انجام مراسم قرعه کشی مسابقات در روز گذشته در وزن 80+ کیلوگرم (وزن چهارم المپیکی) سجاد مردانی پس از یک دور استراحت به مصاف برنده دیدار "دانیال راس گومز" از اسپانیا و "لئوناردو باسیل" از ایتالیا می رود.

او در صورت پیروزی در مبارزه اول، در گام بعد باید با یکی از تکواندوکاران کرواسی، بلاروس و یا تونس مبارزه کند.

اما در روز دوم این مسابقات فردا هشتم شهریورماه، ایران سه نماینده دارد. فرزان عاشورزاده تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم (وزن اول المپیکی) در اولین مسابقه خود با "ابوزید" از اردن مبارزه می کند. او در صورت برد با نماینده مصر مسابقه خواهد کرد.

همچنین علیرضا نصرآزادانی در وزن 80- کیلوگرم (وزن سوم المپیکی) در اولین پیکار خود باید با "آرمان یرامنیان" از ارمنستان دیدار کند. حریف بعدی او در این رقابت ها "رامین عزیزاف" آذربایجانی خواهد بود.

مهدی خدابخشی دیگر نماینده ایران در این وزن، باید ابتدا با "وون جانگ هون" از کره جنوبی دیدار کند. خدابخشی در صورت پیروزی باید با برنده دیدار آرژانتین و ازبکستان مبارزه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار