تقویت مناسبات و همکاری‌های در حوزه سلامت با کشورهای عضو گروه ۵ و تقویت همکاری با سازمان­های منطقه­ای و بین ­المللی در زمینه تامین مالی نظام سلامت از مهم‌ترین اقدامات یک ساله وزارت بهداشت در حوزه همکاری‌های بین الملل بوده است.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ اهم اقدامات یک ساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه همکاری‌های بین الملل به شرح زیر است: 
 
همکاری­های بین ­الملل در نظام سلامت

· برنامه­ ریزی و هماهنگی برای حضور مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در کشور و ملاقات با معاون اول رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی. 

· تقویت مناسبات و همکاری­‌ها در حوزه سلامت با کشور‌ها مختلف مانند؛ کشورهای عضو گروه پنج (ایران، عراق، پاکستان، افغانستان) و کشورهای سوریه، لبنان، آفریقای جنوبی، دانمارک و ایتالیا. 

· تشکیل شورای همکاری­های بین ­المللی و نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان وزارت متبوع و بازنگری در دستورالعمل ماموریت­های خارج از کشور کارکنان وزارت متبوع به منظور اصلاح روند ماموریت­های خارج از کشور. 

· برنامه­ ریزی برای تقویت همکاری با سازمان­های منطقه‌­ای و بین­‌المللی در زمینه تامین مالی نظام سلامت

· ایجاد تسهیلات لازم برای مشارکت فعال ایرانیان خارج از کشور در راستای اهداف نظام سلامت کشورمان

· میزبانی از دو هیئت وزارت بهداشت عراق در راستای تفاهم نامه منعقده و برنامه­ریزی به منظور ملاقات با مسئولین ذیربط و بازدید از مراکز بهداشتی، درمانی و کارخانجات داروسازی و تجهیزات پزشکی

· برنامه ­ریزی و مشارکت در برگزاری کارگاه آموزشی «تقویت سیستم­های بهداشتی در کشورهای عضو گروه پنج» در اسلام آباد- پاکستان. 

· شرکت در جلسات کار گروه فنّی اقدامات اعتمادسازی آموزشی برای اجرا در کشور افغانستان در چارچوب همکاری کشورهای قلب آسیا (پروسه استانبول) و پذیرش پروپوزال ارائه شده از سوی وزارت متبوع در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک در زمینه بیماری­های واگیر. 

· برنامه­ریزی و هماهنگی به منظور ارائه پیشنهادات همکاری وزارت متبوع در بیست و یکمین نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری­های اقتصادی اکو در تهران و ارائه گزارش نهایی ایجاد و راه­اندازی شبکه سلامت خون بین کشورهای عضو سازمان همکاری­های اقتصادی اکو. 

· برگزاری نشست مشترک با سفرا و نمایندگان کشورهای عضو گروه پنج به منظور تنظیم برنامه­های چهارمین نشست کار‌شناسان عالی و نیز اولین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو و همچنین شرکت فعال نمایندگان وزارت متبوع در چهارمین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری­های اسلامی و هفتمین کمیته راهبردی در اندونزی. 

· برنامه ­ریزی و هماهنگی لازم برای ملاقات مدیران ارشد با مدیران و نمایندگان حوزه­های بین­الملل از قبیل؛ دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر برنامه اجرائی برنامه عمران (UNDP) با معاون بهداشت، ملاقات دستیار ویژه کمیسرعالی در امور عملیاتی پناهندگان سازمان ملل متحد با معاون بهداشت و حضور معاون محترم وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در پروتوریا و حضور وی در کمیته مشترک همکاری­های ایران و روسیه در مسکو

· برنامه­ ریزی برای آموزش مدیران پایه و میانی و ارشد ستاد وزارت متبوع و نظام سلامت با استفاده از ظرفیت­های موجود و هماهنگی برای اخذ مجوز ۱۳ مورد برگزاری کنگره‌­های بین‌­المللی توسط دانشگاه­های علوم پزشکی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار