وزیر بهداشت در خراسان شمالی اعلام کرد

افتتاح همزمان ٣٩٣ پروژه بهداشتی درمانی در سراسر کشور

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که به مناسبت هفته دولت به استان خراسان شمالی سفر کرده است از افتتاح همزمان بیش از 390 پروژه بهداشتی درمانی در سراسر کشور با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، این پروژه ها شامل  144 خانه بهداشت، 36 مرکز بهداشت، 54 مرکز اورژانس پیش بیمارستانی یا جاده ای، 11 آزمایشگاه، 5 بیمارستان،  15 خانه پزشکان، 6 ساختمان دانشکده، 10 درمانگاه و 4 اورژانس بیمارستانی است .

همچنین تکمیل و تجهیز 76 بخش بیمارستانی، 18 ساختمان دانشگاه و دانشکده و 14 ساختمان اداری بیمارستانی از دیگر پروژهای هفته دولت بود که بطور همزمان توسط وزیر بهداشت در خراسان شمالی و در سراسر کشور افتتاح شدند.

وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح پروژه های بهداشتی درمانی خراسان شمالی اظهار داشت : اقدامات اصلی و زیربنایی در این استان شروع شده است و ضرورت دارد که با سرعت بیشتری پیش برود.

وی اظهار امیدواری کرد که با همت استاندار و کمک های دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسئولین ،پروژه بیمارستان 320 تختخوابی بجنورد و نیز بیمارستان در حال احداث آشخانه در شیروان نیز به اتمام برسد.

دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت ، بر ارتقای خدمات درمانی در بیمارستانها تاکید کرد و گفت: در کنار برنامه های ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستانها، توسعه فضای مراکز بهداشتی درمانی متناسب با انتظارات مردم برای ارایه خدمات  و ارتقای برنامه های بهداشتی در اقصی نقاط کشور را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت که از 15 اردیبهشت در سراسر کشور آغاز شده است با قوت و قدرت بیشتر ادامه می یابد و در 6 ماه آینده بیشترین اقدامات در حوزه بهداشت و پیشگیری صورت خواهد گرفت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.