معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اعلام کرد: یک هزار و 544دهیار زن در مناطق روستایی در حال خدمت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محسن کوشش تبار گفت:در اولین دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا 150 نفر از زنان روستایی به عنوان دهیار انتخاب و سکان مدیریت روستا را به دست گرفتند.  
 
وی اظهار داشت :این رقم در دوره دوم شوراها به 400 نفر، در دوره سوم شوراها به 888 نفر و هم اکنون در چهارمین دوره فعالیت شوراها با رشد 74 درصدی نسبت به دوره قبل به یکهزار و 544 نفر رسیده است.  
 
کوشش تبار ، تعداد دهیاران زن دارای تحصیلات کاردانی 159 نفر ،تحصیلات کارشناسی 486 نفر و کارشناسی ارشد 31 نفر و میانگین سابقه کار دهیاران زنی که سابقه خدمت در نهاد دهیاری دارند را 5/3 سال بیان کرد.
 
وی اضافه کرد:دهیاران زن، بار سنگین مسوولیت مدیریت روستایی را بر دوش می کشند و مانند سایر عرصه ها، در مدیریت روستایی نیز کارنامه درخشانی داشته اند.  
 
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در پایان گفت: آمار های مربوط به حضور زنان در عرصه های مدیریت شهری و روستایی در حقیقت بیانگر رشد ، بالندگی فکری ، فرهنگی و توانمندی زنان در این عرصه ها در پرتو مردم سالاری دینی و نگاه ویژه اسلام به جایگاه زن مسلمان است.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دهیار ، روستا ، دهیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار