اعتراضات در فرگوسن آمریکا ادامه دارد

بيش از 100 تظاهرکننده شب گذشته اعتراضاتي صلح آميز در سنت لوئيس برگزار کردند و خواستار دستگيري يک افسر پليس سفيدپوست شدند که تقريبا سه هفته پيش در شهر فرگوسن ايالت ميسوري به سوي يک نوجوان غير مسلح سياه پوست تيراندازي کرد و سبب کشته شدن او شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، نیمه شب نیز گروه کوچکی از معترضان - که شمار آنها حدود 30 نفر اعلام شد - در خیابان های شهر فرگوسن تجمع کردند ، خیابان هایی که از زمان کشته شدن مایکل براون 18 ساله کانون برگزاری اعتراضات بوده است، هر چند که با گذشت زمان اوضاع در این شهر کمی آرام و حضور پلیس نیز در این منطقه محدود شده است.

مرگ مایکل براون سیاه پوست سبب معطوف شدن توجهات در سطح بین المللی بر موضوعات نژادی در آمریکا شده است و یادآور دیگر پرونده های نژادی در این کشور از جمله تیراندازی مهلک به سوی ترایوون مارتین - آمریکایی آفریقایی 17 ساله - است. او در سال 2012 بر اثر تیراندازی یک افسر پلیس در ایالت فلوریدا کشته شد.

خانواده و طرفداران مایکل براون روز دوشنبه مراسم تشییع او را در کلیسای سنت لوئیس برگزار کردند . افراد حاضر در این مراسم خواستار بازگشت آرامش به شهر و اجرای اصلاحاتی در عملکرد اداره پلیس شدند.

تیراندازی روز نهم ماه اوت به سوی مایکل براون سبب برگزاری تظاهرات دو هفته ای در شهر فرگوسن و مناطق اطراف آن شد . برخی از این اعتراضات با درگیری های خشونت آمیزی همراه بود و پلیس شماری از معترضان را بازداشت کرد. تظاهرکنندگان در اعترضات خود خواستار محکوم شدن دارن ویلسون افسر اداره پلیس فرگوسن به سبب کشتن براون شده بودند.

این در حالی است که در روزهای اخیر از موج اعتراضات در شهر فرگوسن کاسته شده است.
عصر روز سه شنبه، معترضان در خیابان های شهر سنت لوئیس به سوی ساختمان دادگاه فدرال تظاهرات کردند.

نیروهای پلیس مانع از وارد شدن تظاهرکنندگان - که خواستار بازداشت ویلسون و برکناری مقامات پلیس شهر فرگوسن شده بودند - به ساختمان دادگاه فدرال شدند .

ریچارد کالاهان دادستان منطقه شرق ایالت میسوری با پنج تن از تظاهر کنندگان دیدار کرد، افرادی که اجازه یافتند وارد ساختمان دادگاه شوند . او مطالبات آنها را در زمینه اجرای اصلاحاتی در اداره پلیس و اجرای عدالت درباره مرگ مایکل براون شنید.


این در حالی است که روایت های متفاوتی درباره تیراندازی به سوی براون وجود دارد.

پلیس اعلام کرده است براون با ویلسون درگیر شد و در نهایت ویلسون به سوی براون تیراندازی کرد. با این حال، برخی از شاهدان می گویند براون دست های خود را به نشانه تسلیم شدن بالا برده بود و در حالی هدف اصابت چندین گلوله به سر و سینه قرار گرفت که خود را تسلیم کرده بود.

هیئت منصفه منطقه سنت لوئیس جمع آوری شواهد را در این زمینه آغاز کرده است و وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرده است تحقیقاتی درباره این حادثه انجام خواهد داد.

با وجود ادامه اعتراضات، سه شنبه شب در دمای 29 درجه سانتیگراد اوضاع در شهر فرگوسن کمی آرام به نظر می رسید . گروه های کوچکی نیز صبح روز سه شنبه اقدام به برگزاری مراسم یادبودی برای براون در شهر فرگوسن کردند ، جایی که بیشتر ساکنان آن را سیاه پوستان تشکیل می دهند اما مقامات و افسران پلیس این شهر سفید پوست هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار