شورای وزیران افغانستان میزان بودجه پیشنهادی خود برای سال ۱۳۹۴ را اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  دفتر مطبوعاتی کاخ ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد در جلسه شورای وزیران این کشور طرح پیشنهادی بودجه عادی و توسعه‎ای سال 1394 مورد تصویب قرار گرفت.
 
بر اساس اطلاعیه، بودجه ملی سال 1394 افغانستان 8.10 میلیارد دلار که مبلغ 4.88 میلیارد دلار آن بودجه توسعه‎ای و مبلغ 3.19 میلیارد دلار بودجه عادی این کشور پیش بینی شده است.
 
همچنین، مجموع درآمد سال 1394، 7.80 میلیارد دلار پیش‌بینی شده که از این مقدار، مبلغ 2.28 میلیارد دلار از منابع داخلی و  5.52 میلیارد دلار آن از منابع خارجی بدست خواهد آمد.
 
در ادامه آمده است: بودجه عادی تمام نهادهای دولتی به استثناء وزارت‎خانه‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی سال 1394 مطابق بودجه سال 1393 محاسبه گردیده و افزایشی در نظر گرفته نشده است.
 
همچنین، طبق پیش‌بینی وزارت دارایی افغانستان، بودجه سال 1394 با کسری 15.4 میلیارد افغانی مواجه خواهد بود که به همین منظور این نهاد، هزینه‎های غیر ضروری وزارت‎خانه‎ها مانند کرایه هتل، سفرهای غیر ضروری، حقوق اضافی کارمندان، خریداری اشیاء لوکس و سایر موارد اضافی را کاهش خواهد داد.
 
روز گذشته نیز وزیر دارایی افغانستان گفت: بحران انتخاباتی میلیاردها دلار به اقتصاد این کشور صدمه وارد کرده است و هشدار داد در صورتی که نتیجه انتخابات تا هفته آینده مشخص نشود، این وزارت تعداد و حقوق کارمندان دولتی را کاهش خواهد داد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.