استاندار اردبیل گفت: توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل در برخی از حوزه‌ها منحصربه فرد و در واقع شاهکار خلقت و موهبت الهی است.

مجید خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: برخی از جاذبه‌های گردشگری اردبیل در سطح فراملی منحصر به فرداست که با معرفی کافی این جاذبه‌ها به جهانیان و ایرانیان ساکن در سراسر دنیا می‌توان زمینه سفر تفریحی آنان به اردبیل و افزایش تولید ثروت در این منطقه را فراهم کرد.

وی وجود دامنه‌هایی از کوه زیبای سبلان در حوزه جغرافیایی اردبیل و نیز آب‌های گرم معدنی در شهرستان‌های سرعین، نیر و مشگین‌شهر را یادآور شد و افزود: این آب‌ها که هر کدام دارای خواص درمانی متفاوتند از جمله موهبت‌های خاص الهی و از زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های متعدد به شمار می‌روند.

استاندار اردبیل وجود بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در شهر اردبیل را نیز یادآور شد و تصریح کرد: این مجموعه نفیس و بین‌المللی به عنوان یکی از آثار ثبت شده کشورمان در فهرست آثار جهانی نمودی از شکوه و جلوه تمدن کهن شهر تاریخی اردبیل و یکی از بهترین جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی در حوزه گردشگری این خطه از میهن اسلامی است.

خدابخش در ادامه به تلاش دولت برای هموار ساختن مسیر فعالیت سرمایه‌گذاران ذیصلاح بخش خصوصی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم شبکه‌های مختلف و به ویژه برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با شناساندن بیشتر قابلیت‌های سرمایه‌گذاری موجود در این استان به فراهم شدن زمینه حضور کاری سرمایه‌گذاران در این منطقه و نهایتاً افزایش اشتغال مولد در اردبیل کمک کنند.

وی تاکید کرد: وجود اقلیم معتدل و خنک در بخش‌هایی از استان اردبیل، دسترسی آسان به کوهستان، جنگل و دریا ترکیبی از جذابیت‌های گردشگری طبیعی را در این استان شکل داده که یقیناً برای بسیاری از علاقه‌مندان طبیعت در دنیا جالب توجه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، جاذبه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.