در مناطق کردستان عراق آماده باش امنیتی اعلام شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی،  در پی وقوع انفجارهایی در اربیل در کرکوک، در منطقه کردستان عراق آماده باش امنیتی اعلام شده است و نیروهای کردستان با پشتیبانی هوایی نیروهای عراقی و آمریکائی در مرزهای این منطقه مستقر شده اند تا با گروه داعش مقابله کنند. 

این شبکه در گزارشی در این خصوص گفت: در کردستان عراق جبهه های متعددی وجود دارد. اما جنگ یکی است. کردستان عراق که تا مدتی پیش به عنوان منطقه باثبات عراق شناخته می شد اکنون در حالت آماده باش امنیتی قرار دارد و در مواردی نیز حالتی کاملا جنگی به خود می گیرد. نیروهای کرد در فاصله سه کیلومتری داعش مستقر شده اند و اراضی کشاورزی زیادی در منطقه مخمور حدفاصل آنها است. نیروهای کرد خندق های بسیاری که حفر کرده اند در این منطقه از پیشروی داعش جلوگیری می کنند.

نجات علی صالح فرمانده جبهه مخمور در نیروهای کرد گفت ما تاکنون درخواستهای بسیاری برای دستیابی به سلاح های سنگین داده ایم اما هنوز هیچ سلاحی دریافت نکرده ایم. 

وی درباره اوضاع منطقه گفت: اوضاع پیچیده است ما باید عربها را از افراد مسلح دولت اسلامی تفکیک کنیم. رئیس ما تاکنون اجازه ورود به موصل را نداده است.

جوتیار عادل رئیس بخش علوم سیاسی دانشگاه صلاح الدین گفت نیروهای کُرد به نحوی به سمت مقابله با گروهک دولت اسلامی سوق داده شده اند اما سلاح مناسب در اختیار آنها گذاشته نشده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار