مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: طبق تلاش‌هایی که صورت دادیم نزدیک به 100 درصد اعتبارات مصوب استان را جذب کردیم و اجازه ندادیم هیچ اعتباری به خزانه بازگشت داده شود.

به گزارش گروه استانهای یاشگاه خبرنگاران، ناظم یونسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفتر فنی استانداری نظارت عالیه بر تمام فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های مربوط به امور شهرسازی را به عهده دارد که در این ارتباط از 761 پروژه که از این تعداد 213 مورد ملی بودند بازدید کرده است.

وی افزود: دبیری شورای فنی استان که عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با پروژه‌های عمرانی است نیز به عهده این دفتر است که در این ارتباط دارای 4 کمیته پیمان، نظارت، آموزش و کنترل کیفیت مصالح ساختمانی هستیم.

یونسی پیگیری جذب اعتبارات و منابع مالی را نیز دیگر وظیفه دفتر فنی استانداری عنوان و تصریح کرد: اعتبارات مصوب هر استان باید تا اتمام سال مالی جذب شود و طبق تلاش‌هایی که صورت دادیم نزدیک به 100 درصد اعتبارات مصوب استان را جذب کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم هیچ اعتباری به خزانه بازگشت داده شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی اذعان داشت: دولت برای اطمینان خاطر از انجام درست پروژه‌های عمرانی ناچار به سپردن آنها به پیمانکاران دارای صلاحیت است که تشخیص این صلاحیت نیز به عهده ماست که در این ارتباط و در طول یک سال گذشته از 500 پرونده بررسی شده صلاحیت 276 پرونده احراز شده است.

وی اضافه کرد: در رابطه با تشخیص صلاحیت شرکت‌های مطالعاتی نیز از تعداد 55 پرونده بررسی شده 35 گواهی احراز صلاحیت را صادر کرده‌ایم.

یونسی ابراز داشت: واگذاری کار به شرکت‌های پیمانکار از طریق فراخوان انجام می‌شود ولی در شرایط خاص و فوری به صورت ترک تشریفات نیز قابل واگذاری است.

وی گفت:  در ارتباط با امور شهرسازی 480 پرونده را در تبریز بررسی کرده‌ایم و 270 پرونده را در ارتباط با اجرای طرح‌های هادی در شهرهای زیر 25 هزار خانوار به مورد تحقیق قرار داده‌ایم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان‌شرقی حضور فعال در بحث‌های مربوط به بافت فرسوده، شرکت در پیگیری امور مربوط به دریاچه ارومیه، بازدید از کیفیت پروژه‌های ساختمانی و ... را از دیگر وظایف دفتر فنی عنوان کرد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی معاونت برنامه ریزی راهبردی ریاست جمهوری، این دفتر از سال 87 حائز رتبه‌های اول در میان دفاتر فنی استان‌های کشور بوده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تبریز ، اعتبارات ، خزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.