معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران از اجرای چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛نعمت الله رضایی گفت: این سرشماری ازپنجم مهرماه آغازو تا 28 آبان ماه ادامه خواهدداشت و نتایج آن نیز 30 بهمن ماه سال جاری منتشرمی شود.

وی هزینه اجرای این طرح را 30 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 18.3 درصد جمعیت کشور در بخش کشاورزی، اشتغال دارندوهدف اصلی در این سرشماری تهیه فهرستی کامل از تمام بهره برداران کشاورزی در تمامی بخش هاست

به گفته رضایی کشاورزی شامل رشته های مختلفی از جمله زراعت، باغداری، دامداری، زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و ...است و در حال حاضر 96 درصد بهره برداران کشاورزی در سه بخش زراعت، دامداری و باغداری فعالیت می کنند.

وی در این طرح کشاورزانی که حداقل 400 متر مربع زمین زراعی و یا حداقل 200 متر مربع باغ، یا یک راس دام سنگین و یا دو راس دام سبک داشته باشند به عنوان یک بهره بردار بخش کشاورزی معرفی کرد.

معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران بیان کرد: طبق سرشماری در سال 1382 چهار میلیون و 300 هزار بهره بردار کشاورزی در کشور وجود داشته که 800 هزار نفر آنها در محل بهره برداری ساکن نبودند و 200 تا 300 هزار نفر آنها در روستاهایی که در حال حاضر خالی از سکنه هستند ساکن بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.