پس از لغو تحریم ها سومین کشتی لاینر خط کشتیرانی PIL سنگاپور در بزرگترین بندر تجاری ایران پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  سرپرست معاونت امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی  با ظرفیت حدود ۵ هزار کانتینر در کمتر از ۲۴ ساعت تخلیه و بارگیری شد .

محمد علی اصل سعیدی پور افزود : این کشتی از بندر شانگهای چین به بندر عباس آمده است و پس از پایان عملیات تخلیه و بارگیری، بندر شهید رجایی را به مقصد بندر پورت کلانگ مالزی ترک می کند .

وی طول کشتی لاینر خط کشتیرانی PIL سنگاپور را ۲۶۶ متر و آبخور آن را ۶ /۱۲ متر عنوان کرد و گفت : این کشتی اقیانوس پیما بیش از ۴۰ هزار تن (DWT) وزن دارد.

اصل سعیدی پور افزود: پیش از این کانتینرهای این خط، توسط کشتی های سایر خطوط به بندر شهید رجایی حمل می شد که با ایجاد زمینه های مناسب، این امر توسط کشتی های خط مستقیم PIL سنگاپور انجام خواهد شد.

وی گفت: کاهش هزینه و زمان ورود کالای کانتینری به کشور، ایمنی حمل و نقل و تامین نیاز بنادر کوچکتر منطقه توسط بندر شهید رجایی در کنار ایجاد اشتغال بیشتر و افزایش نرم عملیات بندر از مزایای ورود خطوط کشتیرانی لاینر است.

خط کانتینری PIL متعلق به کشور سنگاپور از سال ۱۹۶۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با دارا بودن ۱۳۷ کشتی اقیانوس پیما، در رده نوزدهم فهرست خطوط برتر کانتینری دنیا قرار دارد.
انتهای خیر/ش/ن
برچسب ها: میزبان ، کشتی ، لاینر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.