بروجردی در نطق میان‌دستور:

جامعه جهانی به عربده‌کشی حقوق بشری آمریکا توجه نکند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال نسل‌کشی بی‌رحمانه است گفت: جامعه جهانی نباید به عربده‌کشی حقوق بشری آمریکا توجه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در جلسه علنی امروز یکشنبه 2 شهریور در نطق میان‌دستور خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: یاد شهدای گران‌قدر رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و به همه دولتمردان علی‌الخصوص رئیس جمهور تبریک می‌گوییم.

وی افزود: آمریکا با سرکوب وحشیانه شهروندان سیاه پوست و با اعلام حکومت نظامی در شهر فرگوسن یکبار دیگر حقوق ضدبشری‌اش را به نمایش گذاشت و نشان داد از زمان کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه هیروشیما و ناکازاکی هیچ‌گونه ارزشی برای جان انسان‌ها و جامعه جهانی قائل نیست.

بروجردی تأکید کرد: آمریکا با حمایت افسارگسیخته از رژیم خون‌خوار صهیونیستی در کشتن مردم غزه عامل اصلی کشتار وحشیانه و نسل‌کشی بی‌رحمانه است بنابراین جامعه جهانی باید متقابلا به عربده‌کشی حقوق بشری آمریکا توجهی نکند.

بروجردی با درود بر روح شهدای غزه مظلوم گفت: نمایندگان مجلس همواره در کنار شما هستند و اگر دولت طرفدار رژیم صهیونیستی(مصر) مجوز داده بود امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همدردی و اعلام حمایت حضوری در کنار شما بودند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کمک‌های هلال احمر ایران مرهمی بر دردهای مردم مظلوم غزه می‌باشد، گفت: مجروحان شما می‌توانستند در بیمارستان‌های تهران درمان شوند، ما شدیدا به دولت مصر به علت این رفتار غیر منطقی معترضیم.

بروجردی با اشاره به ضرورت عملیاتی شدن بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال جاری گفت: متاسفانه عملکرد ارگان‌های ذیربط اقتصادی ما با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد و مدیریت ما به علت مقررات دست و پا گیر و قوانین زائد جهادی نیست و بنابراین نمی‌تواند بار سنگین اقتصاد و فرهنگ را بر دوش کشد و این مسئولیت سنگین نیازمند عزم ملی است.

وی اضافه کرد: این امر مهم را در دوران سخت جنگ تحمیلی به نمایش گذاشتیم و اراده استکبار جهانی را برای شکست نظام نوپای ایران در هم شکستیم و همه امکانات ملی را برای این امر مهم بسیج کردیم و صدام و حامیانش را قدرتمندانه شکست دادیم.

بروجردی با تاکید بر اینکه این اقتدار این‌بار باید در عرصه جنگ اقتصادی به نمایش گذاشته شود، افزود: ما باید بتوانیم عملا آمریکا را در عرصه تحریم‌های ظالمانه تحمیل شده شکست دهیم و یک قدم از منافع ملی خود در میدان رزم هسته‌ای عقب نشینی نکنیم.

وی تصریح کرد: در عرصه اقتصادی کشور دولت‌ها چون قدرت دارند زورگویی می‌کنند، اما این امر اختصاص به دولت فعلی ندارد، مشکل ما مشکل ساختاری است، هنگامی که سیستم بانکی ما تسهیلاتی را برای ایجاد اشتغال در اختیار مردم می‌گذارد، اضافه بر بهره سرسام‌آوری که می‌گیرد اگر تاخیری صورت پذیرد جریمه دیرکرد و سپس سود مرکب اخذ می‌کند.

بروجردی اضافه کرد: سیستم بانکی ما به جای کمک به ایجاد اشتغال عملا سرمایه ملی و انگیزه سرمایه گذار را برای ایجاد اشتغال از بین می‌برد ولی هزاران میلیارد تومان از سبد پیمانکارانی که برای اجرای پروژه‌های دولتی کار کرده‌اند مدت‌های طولانی پرداخت نمی‌کنند و در هنگام پرداخت نه بهره پول نه جریمه دیرکرد و نه میزان کاهش ارزش پول محاسبه نمی‌شود و این به معنی ظلم آشکار است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در عرصه خرید گندم نیز وضعیت به همین صورت است گفت: گندم را از بیگانگان با پیش پرداخت خریداری می‌کنیم، اما پول خرید گندم از کشاورزان زحمتکش را با تاخیر پرداخت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها یک تشکل غیر دولتی هستند گفت: میلیارد‌ها تومان از ارگان‌های دولتی طلبکارند و نمی‌توانند آن‌را وصول کنند و به لحاظ وضعیت مالی در شرایط سختی بسر می‌برند، ولی تامین اجتماعی به عنوان یک ساختار دولتی و دارای قدرت برای وصول طلب خودش از شهرداری‌ها دست در جیب آن‌ها کند و حساب‌های آن‌ها را مسدود می‌کند و بعضا املاک آن‌ها را مصادره می‌کند و این به معنای یک ظلم آشکار است.

بروجردی تاکید کرد: تا زمانی که در عرصه اقتصاد ملی اینگونه ظلم‌ها که نمونه‌های فراوانی دارد استمرار داشته باشد، خداوند هیچ برکتی را در اقتصاد ما قرار نمی‌دهد، این واقعیت تلخ ساختار اقتصادی کشور ماست.

وی اضافه کرد: این سیاست سرمایه گذاری ملت و ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی را از بین می‌برد و نتیجه آن پژمردگی اقتصادی به جای شکوفایی آن است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بنده و همکاران اقتصادی ام در مجلس پیشنهاد می‌کنم برای رفع این ظلم آشکار طرحی نو درافکنند و عدالت را جایگزین ظلم قرار دهند و به شکوفایی اقتصاد ملی کمک کنند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار