تبریز

تبعیض نژادی در آمریکا یادآور عهد دقیانوس است!

امام جمعه تبریز گفت: دولت باید شایسته‌سالاری را جایگزین حاشیه‌پردازی و جناح‌بندی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای امام خمینی (ره) تبریز با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و سالروز شهادت شهیدرجایی و شهید باهنر اظهارکرد: مسئولان کشور باید درس ساده‌زیستی، صداقت، دلسوزی و تبعیت از ولایت فقیه زمان را از این بزرگواران گرفته و آنان را الگوی خود در پیشبرد امور کشوری قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه دولت باید در این هفته گزارش کاملی از عملکرد و نقاط ضعف و قوت خود را ارائه کند، افزود: مسئولان دولت باید از افکار حاشیه‌ای و جناح‌بندی پرهیز کرده و افراد را بر اساس قدرت ایمان و شایستگی سنجیده و از آنان در پیشبرد امور کشوری استفاده کنند.
 
*باز پس گیری سد موصل دستاورد مهم و استراتژیک نیروهای عراق دربرابر داعشی‌ها
 
وی تاکید کرد: باز پس گیری سد مهم موصل و همچنین ایجاد وحدت بین مسئولان عراق و تایید دولت جدید توسط کردها و سنی‌های عراق از جمله موفقیت‌های مهم عراق بود.
 
شبستری با اشاره به اوضاع غزه اظهارکرد: اواخر هفته گذشته پس از اعلام شکست مذاکرات قاهره اسرائیل آتش بس را نقض کرد و بار دیگر غزه را به خاک و خون کشید و آمار کشته شده ها و مجروحان افزایش یافت.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در دور تازه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در حمله به غزه به منزل "ضیف" حمله کرده و فرزند و همسر وی را به شهادت رساندند.
 
وی با بیان اینکه مقاومت فلسطین ادامه دارد، افزود: مردم غزه و فلسطین به حق انسان‌های مقاومی هستند و تصمیم گرفته و اعلام کرده‌اند که تا آخرین قطره خون خود مقاومت کرده و بار دیگر درهای جهنم را به روی اسرائیلی‌ها خواهند گشود.
 
*تبعیض نژادی در آمریکا یادآور عهد دقیانوس است!
 
شبستری با اشاره به شعله‌ورشدن اعتراضات مردمی در شهر فرگوسن آمریکا علیه نژاد پرستی گفت: قتل جوان سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس این منطقه خشم مردم را برانگیخته و مردم به اعتراض برخاسته‌اند.
 
وی افزود: کشوری که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد این گونه با تبعیض نژادی مردم بی‌گناه را می‌کشند و بی‌جهت نیست که در کل جهان شعار "مرگ بر آمریکا" بر سرزبان‌ها جاریست.
 
وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: اول شهریورماه مصادف با روز پزشک و روز بزرگداشت ابوعلی سینا است.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ابوعلی سینا یکی از مفاخر ایران و جهان تشیع است که به جرم شیعه بودنش ماه‌های زیادی از عمر ش را در زندان سلاطین ستمگر سپری کرده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تبعیض ، آمریکا ، دولت ، هفته ، موصل ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.