خطیب جمعه اراک گفت: صهیونیست‌ها بزرگترین پیمان‌ شکنان و جنایتکاران تاریخ هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن اراک؛آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نمازجمعه اراک با گرامیداشت روز مساجد، به تخریب مساجد توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم جنایتکار در تخریب فیزیکی و معنوی مساجد ید طولایی دارد.
 
وی افزود: مردم شریف فلسطین و غزه به همراهی مسلمانان جهان با غیرت دینی مسجد‌الاقصی را آزاد خواهند کرد و همگی در این مسجد مقدس نماز جمعه را اقامه خواهیم کرد.
 
دری نجف‌آبادی با بیان اینکه صهیونیست‌ها بزرگترین پیمان‌شکنان عالم و بزرگترین جنایتکاران تاریخ هستند اظهار کرد: نیمه‌ کاره رها کردن مذاکرات و بازگشت آنها به تلاویو در حقیقت نوعی فرصت‌جویی برای ترور فرماندهان فلسطینی بود؛ آنها هر بار پیمان‌های خود را به دلایل محتلف شکسته و به جنایات متعدد علیه مردم مسلمان فلسطین دست زده‌اند.
 
وی در ادامه با آرزوی توفیق برای دولتمردان از آنان خواست با پرهیز از بازی‌های سیاسی، توکل به خدا، تکیه به مردم و سعه‌ی صدر به ملت خدمت کنند.
 
دری نجف‌آبادی تأکید کرد: پس از معرفت‌الله خدمت به بندگان خدا مهمترین وظیفه مؤمنان بوده و بالاتر از ادای حق مؤمن تکلیفی بر عهده‌ی اهل ایمان گذاشته نشده است.
 
وی همچنین با یادآوری سالروز شهادت امام صادق(ع)، ایشان را اسوه‌ی حسنه و الگوی شایسته برای مسلمانان دانست و افزود: پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) الگوهای کاملی برای زندگی ما در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... غیره هستند.
 
دری نجف‌آبادی به شخصیت علمی امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: بیشترین روایات، احکام، آداب و اصول اخلاقی پس از امام علی(ع) از امام صادق(ع) نقل شده است.
 
وی با تأکید بر اینکه محبت اهل بیت‌(ع) را باید در مقام عمل متجلی کرد، گفت: دوستی واقعی نسبت به اهل بیت(ع) به معنی پیروی واقعی از خاندان عصمت و طهارت است.
 
دری نجف‌آبادی در ادامه، اسلام را دین انسانیت، اخلاق و ادب عنوان کرد و افزود: اسلام واقعی آن چیزی نیست که جنایتکاران داعش مدعی آن هستند. فرهنگ این جنایتکاران فرهنگ اموی عباسی است نه فرهنگ امام صادق(ع).
 
خطیب جمعه اراک، در ادامه روز پزشک، روز صنایع دفاعی و هفته دولت را گرامیداشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.