دیک چنی: مرگ فولی آغاز کشتار مردم آمریکا است!

دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما، قتل جیمز فولی را آغاز کشتار مردم آمریکا توسط تروریست‌های داعش دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری پولیتیکو، دیک چنی معاون سابق رئیس جمهور آمریکا قتل جیمز فولی را آغاز کشتار مردم آمریکا توسط تروریست‌های داعش دانست.


چنی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز تصریح کرد، "اگر سیاست‌های اوباما در قبال بحران عراق تغییر نکند، قطعا قتل جیمز فولی آغازگر دور جدیدی از خشونت‌های تروریست‌های داعش خواهد بود. من کاملا اطمینان دارم که به زودی کشتار جمعی تعداد زیادی از مردم آمریکا رخ خواهد داد، اما این‌بار با استفاده‌ از سلاح‌های پیشرفته‌تر و مرگ‌بارتر!"


چنی ضمن انتقاد از سیاست‌های اوباما افزود، "دیدگاه اوباما از جهان کاملا ناقص است. ترس او از مداخله نظامی قاطع موجب شده بسیاری از رهبران بزرگ جهان او را ضعیف و ناکارآمد تلقی کنند. جای هیچ شکی نیست... او ضعیف‌ترین رئیس‌جمهوری است که در دوران زندگی‌ام دیده‌ام!"


او در ادامه سخنان خود افزود، "اگر فردا بشنوم تروریست‌های داعش وارد یکی از فروشگاه‌های آمریکا شده‌اند و مردم حاضر در آن‌جا را با استفاده از اسلحه AK47 کشته‌اند، اصلا تعجب نمی‌کنم! من نگران هستم که روزی داعش عملیاتی شبیه به آنچه که 11 سپتامبر رخ داد در آمریکا اجرا کند. گفته می‌شود طرح‌ریزی این عملیات توسط القاعده حدود 2 سال و نیم به طول انجامید. نگران هستم داعش نیز در مسیر القاعده و با چنین اهدافی حرکت کند."


چنی طی این گفتگو افزود، "هم‌اکنون داعش فقط در خاورمیانه یک تهدید محسوب نمی‌شود بلکه آمریکا و اروپا نیز از خطر آن در امان نیستند. اینکه امروز می‌بینیم یک خبرنگار آمریکایی را سر می‌برند، به این معنی است که پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و به اهداف خود نزدیک‌تر شده‌اند."



انتهای پیام/
برچسب ها: چنی ، آمریکا ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار